Workpermit

Hallo!

Ik ben bezig om een workpermit te krijgen…pff. Wat een drama zeg! Ik heb gesolliciteerd bij een aantal organisaties om te werken als kinderpsycholoog en bij talenscholen om als Engelse Lerares te werken. Ik krijg nu als antwoord dat sommige organisaties zeker geinteresseerd zijn, maar dat ik eerst een werkvisum moet hebben…wat dus niet lukt.
Nu heb ik een afspraak met een Immigratiebureau waarvan ik weet dat 3 europeanen daar voor een redelijk fors bedrag een werkvisum hebben kunnen bemachtigen.
Wie o wie heeft advies voor mij hoe ik dit kan regelen? Of tips hoe ik aan een baan kan komen. Kan je bijv in het toerisme of in de horeca zonder off werkvisum aan de slag? Weet iemand plekjes/guesthouses waar personeel gezocht wordt?

Mijn vriend is nu fulltime aan het werk en ik werk nu 2 dagen als vrijwilliger maar zou ook zo graag “meer” willen doen

Ik hoop dat iemand mij advies zou kunnen geven!!!

Alvast bedannkt!!

groetjes,
kim

Hoi Kim,
Je kan een workpermit aanvragen, als je daadwerkelijk een contract hebt op zak. Dus probeer deze te krijgen en ga dan een workpermit aanvragen. Maar ja je moet geduld hebben, kost veel tijd, zweet en tranen. Je bent geheel afhankelijk van de amtenaren en die verzinnen er soms wat bij, wat je ook willen hebben. en dan maar gewoon doen.

Voor bijn elke berope moet je gewoon een workpermit hebben, behalve voor de special skills.

Ja een bureau in de arm nemen kan, maar is duur en het meeste moet je toch zelf doen, behalve dan bij Home affairs een hele dag (of dagen) zitten.

suc6