Werken als piercer in Amerika, mogelijk?

Hai hai,

Ik weet dat zomaar naar Amerika niet echt mogelijk is maargoed, hoe zit dat met mijn werk?

Ik heb in Europa al in verschillende shops gewerkt maar er zijn vrij veel vacatures voor piercers in Us en ik heb toch al weer 8 jaar werkervaring, zou er zo een baan hebben maargoed, hoe kan dit legaal?

groetjes

Op de website van USCIS (US Citizenship & Immigration Services) kun je alles vinden over dit onderwerp!

Het beste is voor de Green Card gaan, er zijn een aantal wegen hiervoor: de gewone procedures (moeilijk) en de loterij (makkelijk, maar hangt van je geluk af).

Meer hierover kun je in andere topics in dit subforum terugvinden. :slight_smile:

Al die loterij etc weet ik al lang, maar je krijgt nooit is ergens een goed antwoord.

Heb ook contact met de amerikaanse ambassade opgenomen hoe dat zit met mijn werk maar dan word ik weer doorgelinkt naar pagina’s met tig visa’s waar je niet veel wijs van word als er niet een expert bij is om het je uit te leggen.

Naast de loterij zijn er twee manieren om een Green Card aan te kunnen vragen:

• je krijgt een permanent contract aangeboden van een werkgever;
  • je begint je eigen bedrijf.

In het eerste geval moet de werkgever waarschijnlijk aantonen waarom hij iemand uit het buitenland wilt inhuren. Heb je speciale kwalificaties of kennis, die de Amerikanen niet hebben? Kan er geen lokale Amerikaan opgeleid worden voor dit werk? Kortom: je moet iets speciaals te bieden hebben om toegelaten te worden.

In het tweede geval ben je een zg. “investor” in de Amerikaanse economie. Als je banen kan creëren voor werkloze Amerikanen of je injecteert enorme geldbedragen, dan kan je wellicht interessant zijn als immigrant.

Hoe dan ook, als je wilt emigreren, komt er een flinke papierwinkel bij kijken. Daarnaast moet je een flink bedrag betalen (krijg je doorgaans niet terug als je afgewezen wordt). Als je werkgever deze kosten moet dragen, kan dat voor hem een reden zijn om door te zoeken naar een Amerikaan, nog voordat de immigratiedienst aan bod is gekomen.