Sofia - Rilaklooster

Hoi,

Kan iemand mij vertellen of het met het openbaar vervoer te doen is om vanuit Sofia in één dag het Rilaklooster te bezoeken.
Op internet kan ik niet echt goede openbaar vervoer verbindingen vinden, dus ik hoop dat één van jullie een goede ervaring heeft opgedaan.
Via een reisbureau kost een dagtour € 99,-- en dat vind ik te veel van het goede.
Ik hoor het graag.

Groet,

Ton

je kan vanaf sofia met een bus naar de weg waar rila aanligt… vanaf die weg ga je de bergen in - kan je proberen te liften - richting het klooster. Als je een lift in 1 keer heb is die weg iets van een halfuur… ik weet niet precies hoe lang het met de bus duurt, ben zelf met de auto erheen gereden…
mooie omgeving en mooi klooster maar 100 euro is zeker te veel. Je kan ook in de buurt van het klooster vrij goedkoop slapen… volgende ochtend weer terug.

Hoi,

Bedankt voor je tips. Kan ik wel iets mee. Als ik het zo bekijk is een dagje autohuur wellicht het meest effectief.

Groet,

Ton

klopt! is goed betaalbaar en iets van anderhalf uur rijden naar het klooster… zorg wel dat je weet wat de goeie kant is bij sofia uitrijden… dat koste mij het langst. nog een tip: ga roekeloos wat rondrijden, het bulgaarse platteland is mooi!

Hoi,

Doe ik. Ik reis bijna de hele Balkan en gedeelten van Bulgarije en Griekenland door met de trein, maar heb in Bulgarije ook nog wel wat tijd om met de auto rond te rijden.
Ga ik dus zeker doen.
Nogmaals bedankt en groet,

Ton