Vrienden van me reizen in september naar Marrakech en willen graag verschillende kruiden kopen . Waar zijn er in Marrakech ergens soeks die op een eerlijke manier kruiden verkopen ,zowel wat kwaliteit als prijs betreft ? Geen toeristen soeks dus .
alvast bedankt voor de hulp .
Ik ben bang dat de enige manier is om een goede lokale gids te vinden. Ook de ‘lokale’ soukh zal namelijk de prijzen fors verhogen als ze een wit gezicht zien opduiken, en je afdingkunst zal onvoldoende zijn om de juiste lokale prijs en kwaliteit te krijgen. Wij hadden zeer veel baat van onze gids (die stuurden we vooruit voor selektie en onderhandelen; pas op het eind kwamen wij op zijn teken om de hoek kijken, natuurlijk probeerde de winkelier dan alsnog de prijzen te verhogen maar dat sloeg de gids snel de kop in).
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Ja ik ken die praktijken wel een beetje.Mijn man is Marokkaan en zelfs op sommige plaatsen in El Jadida waar ik al 25 jaar kom proberen ze nog een andere prijs voor mij als Europeaan aan te rekenen . Maar ik ken intussen wel een beetje het verschil in kwaliteit en weet dat ze zonder wroeging een slechte kwaliteit durven verkopen voor teveel geld .
hi sorry dat ik zo laat reageer maar ben juist lid geworden,
voor kruiden in marrakesch kun je beter de bus nemen naar essaouira,en onderweg stoppen aan een dorje…de bus plaats heet supratour en elke marokkaan kent de plaats…in elk dorpje vind je een druidenwinkeltje daar de dokter in marokko ontzettend duur is en de meesten nog zich laten behandelen door kruiden…onderweg kun je dan ook de echte argan olie kopen die in marrakesch niet meer te vinden is ,puur bedrog,bismillah