Wie kan mij meer vertellen over het solliciteren naar een baan als social worker?
- welke stappen zet je eerst?
- welke organisaties zijn belangrijk?
- andere tips
Wie kan mij meer vertellen over het solliciteren naar een baan als social worker?
Hallo Betty,
Wat ik je kan vertellen over Australia, Neem een dikke tas met geld mee.
Want ze sturen je op nieuwe naar school. Vele zijn je voorgegaan hebben dezelfde droom een andere land dan nederland.
Volgens mij heb jij niet goed gekeken naar Emigratie Australia lees die berichten maar van Nederlanders.
Dan sta je weer met beide benen op de grond, Ik heb er 2 1/2 jaar gewoond geen werk maar een blanke slaaf.
Maar voor iedere geld eerst zien dan geloven.
sucses
Lieneke:mad:
nou ja ik ben er geboren en heb er 15 jaar gewoond,
en mijn ervaring is iemand die echt wil komt er wel ze zijn iid hard in australie maar als jij diploma’s kunt overleggen of een flinke werk ervaring kom je er wel in australie.
Je moet gewoon rechtstreeks de bedrijven benaderen.
Het is idd niet een land als nederland waar alles maar kan en alles uitgedeeld word je moet er daar wel wat voor doen.
en doe je dat dan ook dan zijn de australiers daar meestal erg content over het gaat om je instelling.
En over dat blanke slaaf ik voel mij in nederland meer een blanke slaaf
Beste Galoust,
Zoals je aan geeft je bent geboren in Australia en hebt er 15 jaar gewoont.
Je bent daar naar school geweest ( Britisch onderwijs systeem ) Je hebt een Australische paspoort. Ja voor jouw is het gemakkelijk Maar als Emigrant van een Niet Engelse Systeem (land) word je als gastarbeider gezien. Waarom gaan er zoveel migranten weer terug naar hun eigen land?
Omdat ze geen werk kunnen vinden en daar door in armoede leven je krijgt als migrant geen bijstands uitkerring jpas na 5 jaar
Je leeft van je eigen spaargeld. Je doet laaggeschoolt werk sinasappels plukken voor 14,00 Euro per kist van 400kg waar je uren met bezig bent omdat het fruit slecht is. En jij geen local bent. Schoonmaakwerk lagen vet van gasfornuis krabben zo vies met 36 graden hitte (Australiane doen dat werk niet) Ik wel om te overleven, Ik was docent wiskunde en natuurkunde in Nederland.De britisch systeem is erg ouderwets met name als je niet van een Engels sprekend land komt(Engelse Empire)heeft de oorspronkelijk bevolking bijna uitgemoord( Aboriginals ) nu worden ze nog steeds als beesten behandeld. Vraag maar aan de Grieken ,Italianen , Nederlanders hoe het was toen zij naar Australia Emigreerden?
Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik ben nu bezig met Nieuw Zeeland maar heb zelf zo’n 6 maanden in Australie gewoont en vond het een zeer prettig land om in te leven. Ik heb nooit het gevoel gehad van dat ik een vreemdeling was. Ik heb zelfs een hoop Australische vrienden daar waar ik nog dagelijks contact mee heb via facebook en msn. Wij zijn nu bezig met Nieuw Zeeland en daar ben ik zelf van plan om weer naar school te gaan om zo aan de goeie papieren te komen dit omdat ik al weet dat ik met mijn mbo diploma niet aan de bak ga komen.
Wij vragen aan op mijn man zijn skills hij is hoog opgeleid en werkt al 15 jaar in de IT dus dat moet wel goed gaan kopen. Verder houden wij inkomsten uit NL waardoor het denk ik ook makkelijker is om vol te houden.
Ik ben daarnaast nergens thuis want ik ben al 3 jaar aan het rondreizen 1 ding weet ik wel dat ik niet in NL wil wonen en ik graag het avontuur aan ga.
Beste Moira,
Natuurlijk is het fijn om te reizen zoals je al aan geeft jullie krijgen inkomsten uit Nederland Ja toch een stukje zekerheid.Zo kan ik het ook wel volhouden .
Maar na 6 maanden Australia geen werk kunnen vinden ondanks jullie Diplomas
Jouw man ICT 15 jaar Ervaring ?
Ja dan moet je weg even naar New Zeeland na maand kan je weer terug komen . Now worry,s je hebt geld uit Nederland !!! zeker je huis verhuurt in Nederland waar je inkomsten van krijgt ja dat is Vakantie .
Dat is wel even wat anders de meeste Migranten leven van hun spaargeld als je geen werk vind of laagbetaald werk dan moet je wel weg je krijgt dan geen permanent visa.of leeft in armoede.
Het Land Australia is prachtig heel veel mensen ook Wij missen de vrijheid de natuur nog iederedag ons hart ligt nog steeds in Australia. Maar de bureaucratie ( Englische Empire) jammer dat maakt het heel erg moeilijk voor mensen van een niet Engels sprekend land. Zoals je aan gaf jullie konden ook geen werk vinden met jullie diplomas ( niet in jullie vak gebied):dag:
Hallo,
Ik heb daar geen werk gezocht dus vandaar ook niet gevonden. Mijn man was niet op zoek naar werk toen we daar 6 maanden leefde. Ik heb geen huis in Nederland al 3 jaar niet meer.
Mijn man kan wel werk vinden in zijn vakgebied ik kan geen werk vinden omdat ik te laag geschoold ben en ik wil graag weer een baan zoals ik in NL had dus zal ik wel naar school moeten vind ik ook niet erg leer ik weer mensen kennen.
Mijn man werkt nog voor NL en heeft inkomsten vanuit dat werk en daarnaast zal het voor hem niet zo moelijk zijn om werk te vinden aangezien zijn papieren erkend worden in Nieuw Zeeland en in Australie trouwens ook.
Wij zijn al 3 jaar aan het rondreizen en leven van zijn inkomen en we hebben op een gegeven moment besloten om een aanvraag in te dien voor Nieuw Zeeland om ons daar te vestigen.
Ik ben 2 keer terug geweest in NL en kan daar niet meer mijn plek vinden.