Snorkelen regentijd

Hallo,

Van eind augustus tot half september willen we met 2 naar CR, ook snorkelen staat op het programma, vooral over corcovado en tortuga heb ik al leuke dingen gelezen maar aangezien we midden in de regentijd zitten vrees ik voor troebel water en weinig kans op snorkelen. In thailand ook al voorgehad, is het dus beter dat plan te laten varen of kan het alle kanten uit? misschien in de voormiddag goed weer en goed zicht?

bednkt

Snorkelen zou je eigenlijk moeten doen op Bonaire, hét onderwaterparadijs. Daar kun je de hele dag wel in het water liggen. Costa Rica is wel aardig om te snorkelen, maar alles vlak voor de kust in de buurt van een riviermonding is in de regentijd troebelig. Isla del Caño is dan wel een mooie plek omdat het verder uit de kust ligt. Koraal zie je bijna niet, wel veel vissen, zoals haaien, baracuda’s schildpadden enz.
Die trips naar Isla del Caño worden ondernomen vanuit Uvita, Sierpe of Drake Bay.
Het beste is altijd 's morgens zo vroeg mogelijk trips te ondernemen, omdat in de regentijd het meestal in de loop van de middag begint te regenen. 's Morgens is het normaal gesproken altijd droog en zonnig. Warm is het altijd.
Veel plezier,
Otto
www.elmonofeliz.com

Ja nu het snorkelen is idd geen hoofdbezigheid, het zou eerder tijdens een excursie gedaan worden. Het spijtige is dat de kusten tijdens de regen hun blauwe kleur verliezen denk ik dan, het idee van die prachtstranden valt dan wel letterlijk in het water. Misschien stel ik het me wat negatief voor maar zoals in thailand was echt niet leuk, kon al beter in de noordzee gaan zwemmen bij wijze van spreke.