Snelle (21 dagen) route check en vraag over welk NP

Goeiemiddag!

Dankzij dit super handige forum en vele tips volgens mij een aardige route kunnen opstellen, maar ook door alle routes en adviezen een klein beetje de draad kwijt, dus bij deze de (erg originele) vraag, willen jullie even meekijken naar onderstaande route en aangeven of we dingen helemaal verkeer aanpakken? We vertrekken half juli.

Dag 1 aankomst in Negombo
2 Negombo
3 Reizen naar Ella (trein al gereserveerd)
4 Ella
5 Ella
6 Reizen naar Kandy
7 Kandy
8 Kandy
9 Reizen naar Dambula of Habarana?
10 Sigiriya & Dambulla
11 Reizen naar Pollunaruwa
12 Pollunaruwa & Minniriya Wildpark
13 Reizen naar Anuradhapura
14 Anuradhapura
15 Reizen naar Trico / Nilavelli
16-18 Nilaveli (hotel al geboekt)
19 Reizen naar Negombo
20 Negombo
21 Terugvliegen

Nu is mijn andere vraag: we twijfelen nogal over welk NP te bezoeken, wilden eerst Wilpattu doen vanwege de diversiteit, maar toen las ik reviews van mensen die de hele dag niks waren tegengekomen, ook geen olifanten, en dan is zo’n dag safari best lang. Dus toen dachten we, dan Minnirya want daar schijn je over de olifanten te struikelen ongeveer, maar daar is verder weer minder te zien… Is iemand in (een van de) twee geweest en een voorkeur, of bv in Wilpattu geweest zonder iets bijzonders tegen te komen?

Ondanks dat ik de zoveelste ben die om een route-advies vraag: alvast heell erg bedankt voor het meedenken!

Nadine & Bas

Hoi Nadine & Bas,

Klinkt goed. We zijn in de meeste national parks geweest, Minneriya is inderdaad grotere kudden olifanten maar die paar losse olifanten in Wilpattu plus de lippenberen maakten dat laatste voor ons tóch leuker.
Verder

• Dag9: allebei zijn ze goed centraal, Dambulla en Habarana, dus kies op basis van accommodatie. Blijf tot en met dag12 op zelfde basis, ook P’ruwa is voldoende bereisbaar vanuit daar
  • Heb je andere lange afstandstreinen zoals Trinco (Gal Oya) - Colombo en Ella-Kandy ook al geboekt? Zo nee snel doen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik en Sandya,

Super bedankt voor de nuttige update, dit geeft ons wel wat rust. Alleen nog een vraagje:
Waar kan ik een trein boeken van Trinco-Colombo en Ella-Kandy? Dit kunnen we helaas niet vinden.
We hebben wel al de rit van Colombo naar Ella geboekt.

Groet,

Nadine & Bas

Hoi Nadine & Bas,

Je hebt vermoedelijk voor Colombo-Ella de Exporail of Rajadhani gebruikt. Prima wagons, alleen op die trein rijden ze het mooiste stuk in het donker. Voor de SLR wagons, ook op die andere twee treinen, staat op de faq op het Sri Lanka prikbord uitgebreid beschreven hoe die te boeken.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Wij hebben willpatu gedaan vorige week en was zwaar teleurgesteld. Bennaar ecopark geweest in habarana en daar hhebben we olifanten gezien zonder veel andere jeeps

1 like

Top, dank voor de tips! Inmiddels de andere 2 treinen ook geboekt. En dank voor de info over de NPs, we gaan dan denk ik toch niet voor Wilpattu om zo’n teleurstelling te voorkomen, omdat we niet meer dan 1 NP in ons schema willen/kunnen opnemen.
Dank voor het meedenken nogmaals!
Nadine

Hallo Nadine en Bas,

Jullie zijn nu waarschijnlijk al in Sri Lanka geweest. De route die jullie nemen, heb ik ook ongeveer in mijn hoofd voor onze reis in de zomer 2017.
Kunnen jullie nog tips geven?
Hoe hebben jullie uiteindelijk gereisd, welke accomodaties raden jullie aan?

Ik wil graag op 5 plaatsen overnachten en vanuit daar dagtripjes maken: Ella, Kandy, Dambulla, Trincolmalee, Anaradjapura)

Voegt die laatste bestemming iets toe? anders schrap ik hem en heb ik meer tijd tussendoor.
Wel wil ik een extra overnachting aan het begin in Colombo en eind in Negombo.

groeten, Silvia