Reisroute 1 maand SRI Lanka

Hi,
Wij plannen een reis naar SRI Lanka samen met onze 3 zonen (7,9 en 11) en hadden volgende planning in gedachte
Hebben jullie nog tips?
3 08u45 aankomst Colombo
Negombo
4 Negombo
5 Wilpattu
6 Safari Wilpattu
7 Anuradhapura
8 tempels met de fiets Anuradhapura
9 Trncomalee
10 Trincomalee
11 Trincomalee
12 Polonnaruwa
13 safari Minneriya National Park en in het Kaudulla National Park
Polonnaruwa
14 via Dambulla Sigirya
15 Sigiriya
16 Kandy
17 trekking Knuckles Mountain range Jungle
18 trekking Kandy
19 Treinrit
20 Treinrit Ella
21 Ella Rocl , waterval Ella
22 Udawalawe
23 Safari Tangalle
24 Tangalle
25 Tangelle
26 Galle
27. Galle
28 21u35 Vertrek Colombo - Mumbay

Hoi hoi.

Klinkt goed. Bij Habarana weten de jeepboys waar de kudde nu zit: Kaudulla, Hurulu of Minneriya. De jumbo’s kunnen via elephant corridors tussen de parken pendelen, mensen/jeeps mogen dat niet want het zijn aparte toegangstickets. Dus ter plekke beslissen. En in totaal 3 parken is misschien wat veel gezien de hoge kosten, dan Wilpattu houden en een der andere twee weglaten?
Is allemaal te doen met trein/bus als de jongste het ook aan kan (open deuren, zigzaggende bus, opletten op bagage speciaal als je staat).

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor de reactie!
Nog een aantal vraagjes.

Welk van de twee wildparken zou je aanbevelen?

In het zuiden weet ik nog niet goed waar best te verblijven en wat te doen.
Daar zou ik wel wat tot rust willen komen.

Is het te doen om vanuit Galle om 21u30 een vliegtuig te halen in Colombo
Zou je een tussenstop voorzien tussen Kandy en Ella en wat doen we dan op die tijd.

Alvast bedankt!

Hoi maar weer,

In Aug-Sept is Habarana op zijn best vanwege The Gathering (paarseizoen). Voor andere maanden vinden we UW beter omdat ie een meer fotogeniek landschap heeft.
Doorzoek het forum maar op vergelijking Tangalle, Mirissa, Unawatuna, Hikka - zoveel toeristen zoveel meningen. Ja 1 nachtje Nuwara Eliya is denk ik beter, dat breekt de 7 uur treinrit een beetje speciaal voor de kids. Genoeg te zien, o.a. theefabrieken en watervallen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]