We gaan in April naar Japan en we willen misschien voor een paar dagen een tussenlanding maken in Beijing. We kunnen dan gebruik maken van de Visum vrije 72 uur regeling.
In de eerste week van januari dit jaar heb ik het een en ander gehoord over de extreme smog in de stad. Ik kan niet goed erachter komen of het nu al minder is of niet. Ik hoor van sommigen dat het met de smog in April zeker mee zal vallen, maar we hebben toch onze twijfel.
Ik verwacht dat de luchtkwaliteit beter zal zijn in april omdat de kachels dan niet meer aanstaan. Volgens mij heeft Beijing 365 dagen per jaar last van smog dus ook in april, alleen wat minder…
Je zou een FP2 fijnstofmasker kunnen kopen, deze zijn niet duur en kan je makkelijk meenemen.
In April is de centrale verwarming inderdaad weer uit. Dit zou voor wat vermindering van de PM2.5 moeten zorgen.
Je kunt niet echt een verwachting doen over de smog; het hangt onder andere af van de wind.
Een masker kopen is wat ik je kan aanraden en verder zijn er diverse apps die de PM2.5 aangeven.