Beijing, kleine 2 weken alleen

Hoi allen,

Ik zit er over na te denken om naar Beijing te gaan, eind dec-begin jan. Tickets zijn niet duur namelijk…

Kunnen jullie me adviseren over:

• Is dit als vrouw alleen goed te reizen?
  • Volgens mij is het goed koud in Beijing deze periode, maar dat lijkt me juist wel gaaf…
  • Wat voor periode is aan te raden voor Beijing?

Ik hoor graag jullie tips/meningen/adviezen!

Groetjes,
Laurien

Beijing kun je prima alleen doen. Het openbaar vervoer vind ik er erg goed geregeld. En bovendien erg goedkoop. In de periode dec-jan is het er inderdaad erg koud en zou ik het zeker niet aanraden. Niet alleen omdat het echt koud is, maar ook omdat bij 1 sneeuwbui de hele stad ontregeld is. Bovendien is het dan lastiger om de bezienswaardigheden te bezoeken.

Ik ben zelf eind september in Beijing geweest. Toen was het qua temperatuur prima te doen. Ik raad je dan ook aan om ergens tussen maart en oktober te gaan (maar niet tijdens nationale feestdagen!).

Maar wat moet je 2 weken in Beijing. Ok, het is wel groot, maar na een week heb je echt alles wel gezien. :wink:

Je kunt makkelijk 2 weken vullen in Beijing, ik ben er in totaal wel langer geweest en heb nog steeds wensen. December is inderdaad koud, het is er nu al erg koud. Mijn eerste winterbezoek aan Beijing was afgelopen februari/maart. Vooral de wind kan snijdend zijn. Maar heel veel strakblauwe luchten en prachtig om dan bijvoorbeeld de Tempel van de Witte Wolken, het Zomerpaleis, Tempel van de Hemel (Aarde en Zon bestaan ook, dat zijn veel kleinere parken) en Verboden Stad te bezoeken of winkelen in een grote ´mall´ met vele restaurants, goedkoop eten, ook internationaal (bijvoorbeeld in en rond station Wudaokou). Check bij het zoeken van een hostel/hotel hoe het zit met verwarming (bijvoorbeeld recensies op tripadvisor.com tijdens een winter). Reken op warme en volgepakte metro´s, en dan steeds weer warm aankleden wanneer je de straat op gaat.
De beste periode voor Beijing is mei/juni en september.
Voor december/januari zou je ook Thailand, Cambodja, Laos of Zuid-Vietnam kunnen overwegen. Hoogseizoen, droog en lekker warm… Maar dan had je voor scherpe prijs waarschijnlijk veel eerder tickets moeten boeken.
Johan

Dear Laurien,

1. as woman alone no problem at all.
  2. very cold. whole day outside is really too cold. Better travel to Yunnan in that period.
  3. In Spring, April or May
    Sunny