Beijing advies gevraagd

Hallo,

Ik reis in juli a.s. voor 8 dagen naar Beijing met een stedenreis van Stip Reizen. Heeft iemand ervaring met deze organisatie?
En het hotel Feng Zyan? Het lijkt prima, maar toch.

Is Beijing een veilige stad voor alleenreizende vrouwen?
En is de hitte in juli een beetje uit te houden?

Heb er echt heel veel zin in, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Bedankt vast!

was zelf late sept 09 nog bijna 1 week in BJ-ik reis altijd budget en eigenhout-dus weet niet veel van reisorg en HTL.
basiskennis: heel China is voor dames, zelfs alleen, net zo safe als voor heren. Het verkeer-auto’s die allemaal denken dat ze god alleen op de wereld zijn-is het grootste gevaar. Inmiddels is de metro flink uitgebreid-kost maar 2 CNY./ritje-en kan je op de meeste plekken brengen. taxi’s zijn ook heel redelijk geprijsd-gaat altijd met meter en bon. Problem is eerder over te brengen waar je heen wil-laat dat opschrijven.
De hele lange zomer is het weer in vrijwel heel China naar: drukkend klam-heet. Hoe je daar zelf mee om kan gaan-weet je zelf het beste. Inmiddels zijn er voldoende enorme shoppingcentres met AC om in weg te vluchten als het te wordt.
Vrijwel alle HTLs die door NL org. afgehuurd worden zijn redelijk goed-al zal de kennis van english wel tegenvallen en er hier en daar wat kapot zijn of niet werken als eigenlijk hoort. En zullen de prijzen voor alles wat je nog nodig hebt flink hoog zijn-net om de hoek is altijd een klein sjopje waar ze water/drinks etc. allemaal dan voor minder verkopen. Als er al flink veel NLers waren-op sites als zoover.nl etc. kan je dan zeker 100en reviews lezen.
1 week BJ lijkt me vrij lang-

Hallo,

Ik heb ook 1 week in Beijing gezeten ik was daar in juli 2009 ik kan je vertellen ik vond het geweldig. De metro zoals bkk zegt is geweldig ik heb alles daar mee gedaan zelfs van en naar het vliegveld. Waarom zou je georganiseerd gaan ik zou gewoon een leuk hotel uitkiezen in het centrum van Beijing en dan lekker vanaf daar allerlei dingen bezoeken.
Er zijn 2 dingen waar je voor uit moeten kijken dat is dat ze je uit gaan nodigen voor een Theeceremonie dan schudden ze je helemaal leeg en zul je een flinke rekening krijgen.
Verder zijn er studenten althans zo doen ze zich voor die vragen of je naar hun kunsgalerie wil mee gaan om kunst te kopen ze vertellen je een zielig verhaal waardoor je straks met schilderijen in je maag zit die je niet had willen kopen.
Verder is Beijing zeer veilig ik heb me er nooit onveilig gevoeld toen ik daar was ik liep er in de avonden ook op straat en ging ook met de metro.

Over het klimaat ja het was warm maar niet dat je niet over straat kon het is wat drukkend soms maar ik houd van warm weer dus vind het lastig te zeggen. Het was rond de 29 graden en bewolkt dit kwam door de smog die er over de stad heen hing.
Hier de url van mijn ervaring plus de foto’s Moira & Joost op wereldreis: juli 2009