Smartphone meenemen

Hoi,

Ik ga over een paar weken naar Tanzania en Oeganda. Ik zit er nu over te denken of ik mijn smartphone mee zal nemen of m´n gewone oude nokia.

Voordeel van de smartphone hoef ik niet uit te leggen, maar heb ik er iets aan?

Ik ga in tanzania gewoon een simkaartje kopen. Maar hoe is de dekking van het internet daar?

Iemand hier ervaring mee?

groet,

tim

Waarom zou je willen internetten in Tanzania op vakantie?
Naar verluid is het normale internet al waardeloos, maar dat komt misschien omdat degene in de middle of nowhere zit ten westen van Lake Victoria.

hey,

ik zou gewoon je oude nokia meenemen. waarom:

1. stof (heel veel stof)
  2. dure dingen naar ontwikkelingslanden meenemen…niet slim

de dekking van internet in tanzania via telefoon weet ik niet. je zou als je je smartphone meeneemt een s kunnen vragen aan je eigen profider. de meeste hebben een zustercompanie in africa (vodaphone/vodacom enz) je kan gewoon wel internetten in cafe’s. in de grote steden is gaat het internet steeds sneller. er is nu ook een simkaart die je in kenya en tanzania en geloof ook uganda kan gebruiken. eerder moest ik voor elk land altijd een ander halen.

safari njema!
mariska

Hoi Mariska,

bedankt voor je antwoord. Ik heb inmiddels (eigenwijs) besloten hem toch mee te nemen. Niet zo zeer om daar tijdens het reizen te gebruiken, maar meer voor als ik daar een maand aan het werk ben. Dan slaap ik in een huis waar er wifi is en dan is het wel fijn dat ik nog iets kan communiceren.
Oude nokia gaat gewoon mee voor gebruik tijdens het reizen!

Mooi dat er zo’n simkaartje is, dat is zeker handig.

Hoi,

Ik ben net terug uit Tanzania en Zanzibar. Ondanks dat overal in Tanzania regelmatig de stroom uitvalt, werkt het mobiele gsm-netwerk altijd en overal. Voor 10.000 TZS (ong. €4,50) heb ik een Airtel prepaid kaartje gekocht waarmee je kunt bellen/sms’en en 1 maand kunt internetten (500 gb). Wij hebben dit niet opgekregen, maar mocht dit het geval zijn, dan kun je werkelijk op elke straathoek een kraskaartje kopen om je beltegoed op te waarderen. Een aanrader dus!