Accomodatie En Telefoon In Oostafrika

Ik heb nog twee vragen aan mijn ‘reiscollega’s’
ik vertrek bijna naar oostafrika (kenia tanzania uganda en malawi)en de laatste dingen moeten geregeld worden…
zoals:

Een telefoon… hoe zit het met de bereikbaarheid in oostafrika… zijn er evt. bepaalde telefoons of moet ik daar een simkaart kopen?

een 1e verblijfpaats… ik kom op 12 januari aan in Nairobi, waar ik 1 of 2 dagen wil blijven… weet iemand een goedkoop, veilig hotelletje/hostel voor me?

alvast heel erg bedankT!

Elien

hoi check even bij je eigen provider hoe het zit met verbindingen uit die landen. Het is wel zo dat je in de buitengebieden slechte tot geen verbinding kan hebben, ligt er maar net aan waar je bent. In alle grotere steden is er wel verbinding mogelijk met je eigen mobiel. Maar als je lang weggaat kan het handig zijn om ter plaatse een sim te kopen, hoewel het dan kan zijn dat je die dan maar in 1 land kan gebruiken.
Ik weet geen goedkoop hotelletje in nairobi, ikzelf ben in kwalityhotel (met een K!!) geweest. Ook niet echt duur, zon 35 dollar voor 2, wel veilig enzo en schoon en alles in huis kwa eten en uitgaandingen en gee touristen. Wel duur als je vergelijkt dat we de rest van de vakantie voor 2 euro per nacht hebben geslapen. Maarja nairobi is ook niet echt fijn! Op de terugweg waren we uitgenodigd bij mensen thuis in nairobi dus geen hotelletje meer gezien. Kijk anders ff in de planet. succes veel plezier !!
safari njema (goede reis!

Hoi,
Vorig jaar juni in Malawi geweest!! Ik had daar met Vodafone overal bereik!! Zelfs in een paar afgelegen gebieden. Ik weet dat Debitel ook goed bereik heeft in Malawi.
Groetjes Judith (Malawi-fan)

Koop een simkaart van ‘Safaricom’. Is oke