Hallo allemaal,
Binnenkort gaan wij enkele maanden rondreizen in Z- Afrika, Mozambique, Zimbabwe, Tanzania, Kenia en misschien Oeganda. Ik wil dan graag enigzins bereikbaar zijn voor als er zich noodgevallen voordoen in de familie in Nederland. Ik ben verder niet van plan veel van deze telefoon gebruik te maken, hoogstens SMS.
Wie heeft er ervaring met mobiel bereik in deze landen? Is dat goed of slecht? Wat voor telefoon heb je hiervoor nodig, en welke aanbieder?
Wat zijn de kosten en met wat voor abonnement of kaart kun je die zo laag mogelijk houden?
Ik hoor het graag.
Elise
ik had tot vorig jaar een simepele monoband telefoon met prepay kaart van libertel en in al die landen muv moçambique ontvangst.
het is echter niet als hier dat er zga overal ontvangst is maar enkel rond de steden . Uitzondering Zuid Afrika waar vaak ook in nowhereland nog ontvangst was. Tanzania stond aan de andere kant van de schaal met maar 2 plaatsen waar ik ontvangst had. Maar zo over de laatste 3 jaar waren er al forse verbeteringen op GSM gebied in afrika en dat zal nog wel doorgaan ook lijkt me.
Je moet er voornamelijk op letten, dat je provider overeenkomsten heeft gesloten met telecommaatschappijen in het betreffende land (kun je op internet nakijken) . Vodafone heeft wat dat betreft de beste werelddekking. Wat betreft je telefoontoestel hoef je je geen zorgen te maken, ze gebruiken in Zuidelijk Afrika de GSM 900-band, die o.a. ook hier gebruikt wordt.
Een tip voor je thuisfront: laat ze een SMS sturen. Het maakt dan niet uit als je in een gebied zit waar geen bereik is. Zosnel je dan in de buurt van een stad komt waar wel bereik is, krijg je je SMS bericht binnen. Schakel ook je voicemail uit (moet je bij sommige providers aanvragen) anders gaat iedereen naar je bellen en mag jij het interntionale tarief voor hun betalen. Dan ben je je beltegoed snel kwijt en kun je opeens niet meer bellen ![]()
goede reis alvast