rondreis z-afrika-botswana-zimbabwe

In aug vertrekken wij voor een rondreis naar Z-Afrika, Botswana en Zimbabwe. Is een satelliettelefoon noodzakelijk of is een "gewone mobiele telefoon voldoende?

Derk

Ha Derk,

wij hebben inmiddels al vele 1000-en km’s door het zuiden van Afrika gereden. En ja, natuurlijk heb je delen waar je geen ‘normaal’ bereik voor een gewone GSM, maar wij doen het gewoon met onze eigen GSM. Maar goed, het kan dus zijn dat je in bepaalde delen geen bereik hebt.

Ruud

In afgelegen gebieden in botswana en hier en daar in zimbabwe zal het zeker voorkomen dat je geen bereik hebt. Maar ipv een sateliettelefoon zou ik gewoon zorgen voor een fatsoenlijke auto met een highlift jack, eventueel wat jerrycans en zeker 2 reservewielen. Heb je veel meer aan als je avontuurlijk wil gaan doen…

He Derk,

het hangt er helemaal van af waar je exact heen gaat. Ik ben in mei in behoorlijk afgelegen gebieden in Botswana geweest en dan is het toch wel een verdomd veilig gevoel dat je altijd iemand kan bereiken no matter what. Maar nogmaals, puur afhankelijk van waar je exact heen gaat.

De kosten van het huren van zo’n telefoon vallen overigens erg mee.

Succes!

Ha Ramon,

Bedankt voor je reactie…kun je me een adres adviseren waar ik het beste een satelliettelefoon kan huren?

Thx

Derk

He,

wij hebben het bij Satcomm in Nieuw Vennep gedaan. Prima service en lage kosten. Maar er zijn diverse aanbieders.

Succes!

Ligt eraan waar je in die landen bent. Zuid- Afrika nooit probleem geha, Namibië ook niet, zelfs niet middenin de woestijn, Okavango Delta en Chobe geen probleem en Zimbabwe bij Vic Falls is al helemaal geen probleem. Afgelopen jaar op Madagadcar voor het eerst op paar plekken geen bereik…

Allemaal zeer bedankt voor de reacties, we doen er ons voordeel mee…