Navigatie en Satteliettelefoon

Beste Namibië reizigers,

Dit topic is al wat vaker voorgekomen en het kan zijn dat ik ergens wat gemist heb en tevens zijn de meeste topics hierover enigszins gedateerd.

Wij gaan vanaf begin november met een 4WD 23 dagen reizen door Namibië en Botswana en staan op het punt de vlucht en 4WD te boeken.

Vragen:

  1. GPS: Ik kan op mijn Iphone Tracks for Africa downloaden en de kaarten voor Namibië en Botswana kopen (beiden € 9,99). Naar mijn mening kan
    je dan deze kaarten zonder 3G/4G gebruiken (ook op afgelegen plekken). Is er iemand die dit kan bevestigen of een betere optie aangeven ?

  2. Satteliettelefoon: Is er een provider in Namibië die een simkaart aanbiedt (en je daar kan kopen) waarbij je in Namibië en Botswana bereik hebt en ik deze gewoon in mijn iphone kan doen ? Ik verwacht niet op de afgelegen plekken, maar ik ontvang graag andere tips.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

groet,
Leonardo

De simkaart voor een satelliet telefoon is echt kreun duur. Zou t niet doen, ook hier in Namibië kost het meer dan 100 euro

Bedankt voor je reactie Krista.

Wil je daarmee zeggen om geen satelliet telefoon te huren tijdens onze reis of zijn er nog andere opties ?

Gr Leonardo

Ik zou t niet doen, zonde van je geld. Maar als t jou een veiliger gevoel geeft dan is dat ook wat waard natuurlijk. Idd heb je soms geen bereik, maar als je altijd meer dan 8 liter water hebt, altijd je tank goed vol hebt, standaard voldoende cash hebt en wat te bikken dan kom je ook altijd een heel eind!

Navi is trouwens ook goede app (of site). In combi met gedetailleerde kaart kom he dan ook een heel eind. Voordeel van navigatie vind ik dat hij ook aan geeft waar dichtstbijzijnde tankstation/supermarkt/bank is

vaak kan je bij de autoverhuur ook een sat telefoon huren. wel super duur als je hem gebruikt. wij hebben gewoon met onze gsm gedaan en ja dan heb je vaak geen signaal. jammer dan. om zo te reizen hadden wij geen probleem. je kan in nam. een locale sim op het vliegveld kopen. dat hebben wij gedaan. simpel