Je kent vast slow-food, maar wat ik doe is slow-reizen. Een paar maanden weg, openbaar vervoer, niet te lange afstanden, een paar dagen op één plek blijven en low-budget overnachtingen. Dat kan, want na een werkzaam leven geniet ik van mijn pensioen. Leeftijd blijkt in de hostels geen probleem, we reizen immers allemaal op min of meer dezelfde manier, ik ben jong van geest en goed gezond.
Spreekt je dit aan, dan kunnen we misschien de volgende reis door Latijns Amerika v.a. nov. 2015 ca. 5 mnd. (gedeeltelijk) samen maken i.p.v. alleen, zoals mijn voorgaande reizen. Wie weet met een aantal weken(?) ergens vrijwilligerswerk, geen idee wat, misschien Engelse les geven? Ik houd van de zon en heb (nog) geen ervaring hoog in de bergen.
Hoihoi!
Ik zie net je berichtje voorbij komen, ik zal mij eerst even voorstellen!
Mijn naam is Myrthe, 19 jaar en ben momenteel de opleiding Frontoffice Manager aan het afronden! Ik hou ervan nieuwe mensen te ontmoeten en ervaringen op te doen maar tegen een heerlijk stranddagje zal je mij geen nee horen zeggen ![]()
Ik heb onlangs een ticket geboekt! 16 september vertrek ik naar Cuba:) daar ben ik van plan een paar weken rond te reizen. Vanaf Havana pak ik het vliegtuig naar Mexico. Hoop in februari in Rio te zijn voor het carnaval:)
Wat zijn jouw plannen tot nu?
Mij lijkt het namelijk wel leuk om voor een aantal weken samen te reizen en te ontdekken!
Groetjes,
Myrthe
Hoi Myrthe, Een hele goede reis, je gaat vast heel veel leuke leeftijdgenoten ontmoeten onderweg. Alvast heel veel plezier!!!
Ach, haha, op een of andere manier heb ik de helft van je berichtje gelezen! Nou, ook jij succes met je reis! Zal een mooie ervaring worden ![]()
Dag Isa, ik ben tegen november ook op pensioen als 38jarige… Dus slow travelling is een must… Als je eens je plannen wil toelichtn stuur je maar een mailtje
Hallo Joske,
Bedankt voor je reactie. Zou je een klein beetje meer kunnen vertellen? Bv. waarom/hoe je met pensioen kan als 38-jarige en of de reden daarvoor invloed heeft op jouw manier van reizen en hoe dan. En of je al meer gereisd hebt, naar welke landen en hoe: met een groep(je), met een vriend(in) of individueel. En misschien is er nog iets wat jij van belang vindt dat een toekomstige reisgenoot weet? Als je dat liever persoonlijk doet kan je me ook je email-adres doorgeven.
Vriendelijke groet, Isa
Hoi Isa,
Je kan me best een priveberichtje sturen hier op wereldwijzer,dan kun je mij daarna contacteren.
Zal mij dan eens uitgebreider voorstellen…
Hallo,
Ik zoek een avontuurlijke m/v reisgenoot om in Zuid-Amerika (volledig of gedeeltelijk) rond te trekken in de herfst of winter '15, gedurende ± 3 maanden (of die mij voor een deel van de reis willen vergezellen).
Indien die 3 maanden te lang zijn, kan ook eventueel een deel van de trip gedaan worden met een keuze van 1 of 2 landen (en ook een periode naar keuze).
De formule, route en duur ligt nog niet vast en is in overleg.
Wel heb ik reeds ervaring met een Overland-truck : dit heb ik vorig jaar gedaan en 12 landen van Oost- Zuid Afrika doorkruist. Dit vind ik een ideale formule om vele landen te ontdekken.
Het mag opnieuw een Overland zijn, maar andere suggesties zijn ook welkom.
Indien je meer info wil ivm de Overland-formule, dan kan ik je die zeker geven.
Ik ben een single vrouw van 56 jaar en jong & avontuurlijk ingesteld.
Indien je interesse hebt, dan kun je me mailen op : pascalinebackstage@gmail.com
Groetjes.