Slovenie

Ik plaats hier maar even mijn vraag betreft Slovenie aangezien er geen apart forum voor is.

Ik ben benieuwd of mensen ervaring hebben met drukte in Slovenie van half juli tot eind juli. En uiteraard enkele goede tips zijn ook altijd welkom.

We zijn gewend om ergens heen te rijden en hier wel te zien waar we terechtkomen, soms in een kamer / appartementje en soms op een camping. We verplaatsen elke 3,4 dagen ongeveer.
We willen in ieder geval naar Bled of Bohinj, als het kan nog een paar dagen kust en wellicht nog een paar dagen in de buurt van Novo Mesto.

Alvast bedankt!:dag:

Wil je echt op een mooie plek zitten dan zou je eens kunnen zoeken naar Hotel restaurant Milka in Kranska Gora.
Het is één van mijn favoriete bestemmingen. Prachtige kamers (8 stuks in totaal), een werkelijk fantastische keuken (absolute topkwaliteit), gelegen aan een watertje, zeer vriendelijke bediening en men doet werkelijk alles voor je. Veel produkten worden iedere dag vers gemaakt of vers aangeleverd.

Wij komen er veel in de winter (omdat je natuurlijk redelijk kunt skiën), maar in de zomer is het ook een prima plek. Het ligt net buiten het dorp, dus niet midden in de drukte, maar in een paar minuten ben je waar je wezen wil.
Voorts zit je vlakbij Italië en Oostenrijk, dus overdag kun je alle kanten uit.
Bled is ongeveer 1 uur met de auto.