Slovenië reis september 2011

Hallo,

in september 2011 gaan wij naar Slovenië.
Ik heb al veel nuttige info gevonden op internet, en in de lonely planet
maar vindt (ook hier op het forum) vrij weinig reiservaringen terug…

Is iemand van jullie al in Slovenië geweest?

tips?

onze planning:

3 overnachtingen in Bled met bezoekjes aan de Vintgar koof, meer van Bohinj en Triglav National Park en natuurlijk het meer van Bled zelf

1 overnachting in Bovec, (via de Vrsic pas naar daar rijden) bezoeken van de Soca vallei - Emerald Trail

3 nachten aan de kust in Portoroz, bezoek aan het karstgebied en de kuststadjes

2 nachten ten Noorden van Ljubeljana (domzale), met o.a. Velika Plania, Logarska Dolina en de hoofdstad zelf

1 nacht Salzburg op de terugreis?

ik ben benieuwd! groetjes,
Leen

Hoi,

Wij zijn net terug van een paar dagen Sloveense kust. Het is maar weinig maar wel heel leuk.
Wij zaten in een appartementje in Piran/Fiesa, tegen Portoroz aan. Portoroz zag eruit als een decadente badplaats, prachtige appartementsgebouwen, maar leek vrij duur, wel gezellig hoor.
Dit appartementje kostte E 40 per nacht en heeft een verpletterend mooi uitzicht over de baai; http://www.inter.si/ponudba_11_an.html het heet Lavanda apartementen.
Ljubliana is een leuke en mooie stad, daar was een hostel voor (nu) E 25 per persoon per nacht, een gewoon hotel is al gauw E 50 pp. Er zijn meer hostels, moet je maar even googlen. Je moet ook goed checken of je je auto kunt parkeren, want dat is wel een probleem in Ljubliana.

Veel plezier,
Groet,
Sandra

Ik ben jarenlang elk jaar naar Bled geweest, mooie leuke plaats en omgeving, verder daar rondgereden, Bohinj etc. Vraag me verder niet naar plaatsnamen ofzo want is alweer jaren geleden dat ik er voor het laatst ben geweest maar het was er zeker prachtig!!

Portoroz zijn wij alleen maar langsgereden op weg naar Umag en Porec dus niet daar zelf gestopt. Ljubljana ook alleen maar ff snel een bezoekje gebracht.

Hoi Leen,

Deze zomer heb ik gekampeerd in Slovenië in de buurt van Bled.
Bled is erg leuk, om het meer wandelen, met een bootje naar het eiland: daar vermaak je je wel.
Het Triglav nationaal park is ook mooi, maar als je hier wilt wandelen is het handig hier een kaart van te kopen bij een tourist center.
In bovec en bohinj ben ik verder niet geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen.
Wel heb ik de grotten van Skocjan bezocht, echt de moeite waard!
Piran vond ik een erg mooie havenstad en ook Ljubljana is een mooie stad.

Veel plezier in Slovenië!

Groetjes Marlon

1 like

Dag allemaal,

Wij (mijn vrouw en ik) willen in de maanden mei/juni een 3-weekse tocht door oost-europa maken (via Duitsland, Oostenrijk naar Slovenië, Hongarije, Slowakije, Tsjechië, Oost-Duitsland. Nou ben ik op zoek naar een autoroute vanuit Villach (Oostenrijk) door Slovenië naar Pecs (Hongarije). Het gaat mij dus om een mooie autoroute, waar we veel natuurschoon kunnen bekijken. Mijn vrouw is namelijk slecht ter been en kastelen beklimmen, bezienswaardigheden bezoeken zit er toch niet in>

Ik ben erg benieuwd naar reacties.
Tiny