Route Kroatie en Slovenie

Goedemiddag,

Ik ben bezig met het uitstippelen van een route door Slovenie en Kroatie. We hebben ca 15 dagen en het einde (ca. 4 a 5 dagen) willen we gebruiken om te relaxen. Vooralsnog heb ik het volgende bedacht en ik verneem graag of jullie tips hebben.

We vliegen naar Ljubljana en verblijven hier 3 d 2 n, daarna

  • auto huren en door naar meer van Bled, Vintgar kloof, Triglav NP, verblijf hier 5 d 4 n
  • bezoeken Soca vallei 2 d 1 n
  • bezoeken kasteel van Predjama en Skocjan caves 2 d 1 n

Vervolgens rijden we via Opatija en Rijeka naar de Plitvice meren en verblijf hier 3 d 2 n

Auto inleveren in Split en tot slot nog 5 dagen strand rond Split (Zlatni Rat Beach of Hvar).

We zullen in Hotels verblijven en we overal genoeg tijd hebben.

Alle tips, opmerkingen, veranderingen zijn welkom.

Ik denk dat je een heel goede route hebt uitgestippeld, en dat jullie genoeg tijd hebben om alles te bekijken.

Ik weet niet wanneer jullie gaan, maar in de zomermaanden kan de grensovergang Slovenië - Kroatië druk zijn vooral op vrijdag middag en zaterdag. Ik weet niet of jullie onderweg van Slovenië naar Plitvice nog genoeg tijd hebben om te stoppen in Opatija of Rijeka. Op de snelweg schiet het lekker op, maar het laatste stuk naar de meren van Plitvice is een provinciale weg en daar doe je wat langer over.

Van Plitvice naar **Split**kan je afhankelijk van hoe laat het is nog stoppen in Trogir. Dat is een kleine kustplaats waar je doorheen kan wandelen en het is denk ik wel de moeite waard. Het heeft een mooi klein oud centrum, en kasteel en een hele mooie promenade met palmbomen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, veel plezier op jullie vakantie!