(origineel bericht op be-more.nl)
Sleep-over!
Hoi allemaal,
Deze week heb ik voor het laatst homescholing gedaan. Ik heb jongetje J. voor de tweede keer lesgegeven. We hebben het veel over het weer gehad, want dat vindt hij heel erg interessant. J. heeft ook helemaal zelf een armbandje gemaakt met houten kralen. Hij vond dat geweldig om te doen. Binnen een half uur was de armband klaar, want J. reeg als een speer en was niet meer te stoppen. Hij was heel trots op zichzelf. Ik vond het deze keer nog leuker om hem les te geven dan de vorige keer.
In de nacht van donderdag op vrijdag was er een sleep-over. De kinderen hadden hun matrassen voor de tv gelegd, dus de grond voor de tv was één en al matras. Ik mocht ook komen logeren. Het enige wat ik nodig had was mijn dekbed en mijn kussen. Ik mocht zo ergens naast iemand op een matras neerploffen. Ik lag naast jongetje A. De dvd Madagaskar 3 stond aan. De kinderen lagen al onder hun deken. Toen de film was afgelopen, ging de volgende film in de dvd-speler: Forest Gump. Tijdens deze film vielen één voor één steeds meer kinderen in slaap. Aan het eind van de film lagen de meesten al te slapen. Ik was ook moe, maar ik vond het veel te leuk om naar de slapende kinderen te kijken, dus ik sliep als laatste. Helemaal happy te midden van kinderen. Heel bijzonder om zo in slaap te vallen. Zo’n leuke sleep-over heb ik nog nooit gehad. De volgende ochtend was ik vroeg wakker. Toen ik af en toe omhoog kwam, keken steeds meer ogen mij aan. Iedereen moest al vrij vroeg uit bed, want om 9 uur zouden ze vertrekken naar het kamp dat ze dit weekend hebben. Ik heb ze uitgezwaaid toen ze vertrokken met een busje en een auto. Dat was wel even slikken. Het is nu heel stil op Palm Tree. Gelukkig zijn we hier nog met 4 vrijwilligers, Ros, Peter, Yvon, de aunties, 3 jongetjes en de baby’s. Toch is het best saai als de rest van de kinderen er niet zijn. Nu is het wel een goed moment om de keuken van het grote huis schoon te maken en te vernieuwen. Gistermiddag hebben we geholpen door de muren schoon te poetsen. Heel dankbaar werk en het was leuk om te doen. Dit weekend wordt de vloer opnieuw geverfd.
De tijd gaat heeeeel erg snel. Morgen begint mijn laatste week hier helaas al…. Ik zit heel erg op tegen het afscheid.
Liefs van Sietske