Slaapzak kopen/huren in Argentinië (Patagonië)

Hallo,

Wij gaan voor 10 maanden door Zuid-Amerika trekken met de rugzak.
Nu vroegen we ons echter af of we een goede slaapzak moeten meenemen.
We gaan namelijk zowel de hitte als de koude (Patagonië, Andes) trotseren en weten niet goed of we veel geld moeten besteden aan een slaapzak die tegen heel lage temperaturen bestand is. Ze nemen namelijk veel plaats in en zijn duur.
Nu vroeg ik me af of in bvb. Argentinië (Patagonië) het mogelijk is om een goede slaapzak te kopen of huren…zodat we daar geen 10 maanden moeten aan sleuren

Alvast bedankt en nog een fijne dag gewenst

:chin:
Eric en Hasse

Zeker weten, maar ik zou als ik jullie was de slaapzak in Buenos Aires kopen en niet in Patagonie. In de hoofdstad vinden jullie vele goede, grote en goedkopere kampeerzaken, bijvoorbeeld in de buurt van Plaza Italia of op de Avenida Córdoba.

Succes met jullie reis, dat wordt een mooie!

Jan

Het is zeker mogelijk om een slaapzak te huren voor Pategonie. Het ligt er natuurlijk aan wat jullie allemaal willen gaan doen. Ik heb zelf alleen een slaapzak gehuurd voor Torres del Paine. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik daarna ook niet meer in een tent heb geslapen. Voor de route W was het voor ons heel makkelijk om alle apparatuur te huren (matje, tent, kookgerei, etc). Wij kwamen 's avonds laat aan en konden alles nog huren voor de volgende ochtend 06.00 uur. Daar zijn ze helemaal op ingericht. Voor de rest heb je in de hostels overal dekens. Ik heb voor de rest dus geen slaapzak nodig gehad (heb heel Argentinie, Chili, Bolivia, deel Peru en Uruguay & Costa Rica doorkruist). Ik zou dus huren aanraden omdat je er anders de hele tijd mee moet slepen. Maar kijk even goed wat jullie plannen zijn.