Slaapzak everest trekking

Hoi, ik ben van plan om in oktober een trekking naar Gokyo en Mount everest basecamp te gaan doen, en slaap in lodges. Ik heb geen idee hoe koud het s’nachts gaat worden en of ik voldoende aan mijn donzen slaapzak met comfort waarde -12 heb. Bij een eerdere trekking rond de Annapurna in de maand april heb ik het hierin niet koud gehad… Wie heeft er tips en ervaring?

Ik heb het tot min 20 gehad in dezelfde periode. Fleece lakenzak in je slaapzak zorgt voor een boel extra comfort. Self inflatabe matje extra meenemen zorgt voor goede isolatie. En voor de liefhebbers van warme voeten: neem een waterfles die je 's avonds als kruik kunt gebruiken (in de lodge kun je hem gewoon met heet water laten vullen).

Maar mocht je alsnog twijfelen, dan kun je prima een slaapzak huren in Kathmandu.

1 like

Hi,

ik was in december in de Himalaya en heb het overleefd met een -20 huurslaapzakje. het is misschien een kilootje zwaarder maar dan pak je wel je nachtrust… het is het meer dan waard.
heel veel plezier!!

greetz Marleen

Dank je voor de tips, het kan dus inderdaad -20 graden worden… De truuk met de waterflessen heb ik ooit al een keer toegepast en werkt inderdaad prima! Ik zag bij een buitensportwinkel een lakenzak van ‘sea to summit’ de thermolite reactor extreme. Dit zou 15 graden warmte toe moeten voegen aan je slaapzak… iemand daar ervaring mee?

Is een self-inflatable matje aan te raden voor het ligcomfort (dus niet alleen voor de isolatie)? Hoe zijn de matrassen in de lodges?