Hallo,
Mijn man en ik gaan in september weer voor 3 weken naar Zuid-Afrika.
Nu zoeken we nog voor 5 nachten een leuke en betaalbare slaapplek rond St Lucia.
Wie weet er iets leuks??
Groetjes Mattie:dag:
Hallo,
Mijn man en ik gaan in september weer voor 3 weken naar Zuid-Afrika.
Nu zoeken we nog voor 5 nachten een leuke en betaalbare slaapplek rond St Lucia.
Wie weet er iets leuks??
Groetjes Mattie:dag:
Wij hebben in oktober bij Afrikhaya Guesthouse gelogeerd. Gelegen in het dorp zelf dus dichtbij het Wetlandpark, restaurantjes etc. In de periode dat wij er waren was het in het dorp ook helemaal niet druk, in september zal het ook niet zo druk zijn verwacht ik. Vriendelijke eigenaren met veel kennis over de omgeving die ze ook graag met je delen, mooie kamer met eigen terrasje en een prima ontbijt. Bovendien heel betaalbaar. Kijk maar eens op Zoover, daar worden ze ook beoordeeld.
Wil je luxer dan kan je bijvoorbeeld kijken naar Serena Estate, hebben wij ook naar gekeken maar uiteindelijk voor Afrikhaya gekeken ivm de financien.
Succes ermee!
Gr. Michel
Bedankt ik ga gelijk op de site kijken
Gr Mattie
Ik heb een typefoutje gemaakt, het moet zijn Serene Estate.
wij gaan in augustus naar elephant coast guesthouse. Ook veel positieve reviews. R365pppn. Nl eigenaren.
Hoi Mattie,
In Januari verbleven wij 5 nachten in de Monzi country cottage:
Heerlijk ruim huisje, fijn zitje buiten in een prachtige tuin en 100% privacy. R250 per volwassene (onze kinderen verbleven gratis), zeer vriendelijke eigenaren. Ligt op een 10-15 minuten buiten St. Lucia wat wij erg prettig vonden daar dit dorpje wel erg toeristisch en druk is. Gezellig om overdag te zijn, maar ook weer heel fijn om terug te komen op een rustige plek.
Als ik me niet vergis dan staat de Elephant coast guesthouse te koop? Ik heb wel die locatie gezien en ze zitten buiten het drukke centrum.
Greetz,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com
elephant coast guesthouse staat nergens te koop, kun je gewoon boeken… en veel positieve reviews…
Mattiedebe… voldoende keuze dus…
Elephant coast Guesthouse, die eigenaars zijn meer dan een jaar geleden bij ons geweest. Vertelde zelf toen dat ze het wilde verkopen, heb nog contact gehad met een Nederlander die het wilde overnemen, maar die kreeg de financiering niet rond.
Mogelijk is het nu weer van de markt? Maar hoeft niets uit te maken natuurlijk, zal best een mooi guesthouse zijn in St. Lucia.
Veel plezier,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com
Hoi Michel,
We hebben geboekt bij Afrikhaya ziet er goed uit bedankt voor de tip!!
Groetjes Mattie
Hoi Michel,
We hebben geboekt bij Afrikhaya ziet er goed uit bedankt voor de tip!!
Groetjes Mattie
Hoi Mattie,
Afrikhaya ligt in het rustige gedeelte van St. Lucia. Op een paar minuten rijden van het strand, prima gelegen! Leuk strand waar je in de schaduw kunt parkeren. Wel hadden wij in Januari veel ruige golven, zie o.a. deze foto’s:
De kids hebben het er nog over, vraagt Dennis (2,5 jaar oud) ineens: St. Lucia? Heerlijk voor kinderen om aan het strand te vertoeven.
Geniet ervan :).
Groetjes uit de bush,
Corné.
Amukela Game Lodge.
www.amukela.com
Hoi Mattie,
Graag gedaan en ik hoop dat jullie beter weer hebben dan wij hadden in oktober, dat was het enige minpuntje van ons verblijf in St. Lucia.
Ik kan je zeker de Heritage - Cape Vidal Tour aanraden die Joyce voor je kan regelen. Zeer de moeite waard! Hele dag door het wetland park op zoek naar wild en tussendoor snorkelen in de Indische Oceaan en een barbecue, geweldig!
Gr. Michel
Hoi Michel,
Bedankt voor de tip gaan dat zeker doen vinden snorkelen ook super hebben dat al een paar keer op Aruba gedaan.
De vorige keer waren we in Maart in Sa dus de begoeing zal nu minder zijn om wild te spotten.
Groetjes Mattie
:dag:Ik wil in oktober voor 3/4 weken rondtrekken in zuid-afrika .
Graag wil ik in jeugdherbergen overnachten om de kosten zo laag
mogelijk te houden .maar slapen daar alleen jongeren of ook 35+.
En weet iemand waar ik goede adressen van jeugdherbergen /campings
kan vinden .mijn route is als volgt .hermanus,outshoorn.knysna of tsisikamma ,drakenberg,lesethoumfolozipark.addopark,en dan misschien nog krugerpark en een stukje swasiland.weet iemand hier goedkope adressen .
En is het als vrouw wel verstandig om alleen in het drakensberggebied alleen te gaan wandelen ,
Daar ik dat heel graag zou willen .
Zie jullie reacties graag tegemoed .en alvast bedankt allemaal he .
op www.coastingafrica.com kun je allerlei b.p. accomodaties vinden,makkelijk zoeken en niet te duur… Op tripadvisor ( evt zoover) staan vaak wel reviews… Inkosana in de Drakensbergen wordt door velen erg positief ervaren. Ben er zelf nog niet geweest…
Op je andere vragen kan ik geen antwoord geven… zou het in ieder geval zelf als vrouw alleen zijnde niet doen…ivm veiligheid…
Ik ga in november/december ongeveer hetzelfde doen, maar dan voor 3 weken. Hoe regel je dat qua vervoer? Alleen een auto huren? Ik vind dat vrij lastig om te plannen/uit te vogelen en rij liever niet alleen… de garden route is goed te doen (baz bus of een reguliere bus dienst…), maar ik wil ook graag Drakensberg en de Panorama route zien…
Iemand nog tips hoe ik dat in mijn eentje het beste zou kunnen doen? Alvast bedankt! ![]()
ha
nee ik ben het nog aan het uitzoeken ,maar denk gedeelte met de bazbus .
en de rest misschien een auto huren .maar heb al jaren niet meer gereden en dan links …
dus weet het ook nog niet verder ,misschien met iemand meeliften .
oke succes verder
als jij nog wat weet hoor ik het gaag van je
groet monique
ja meis
dat kan je makkeleijk zeggen ,maar dan kom ik nergens
soms moet je risico;s durven nemen ,maar ben nog niet weg hoor .
bedankt voor je tip ga even googele .
groet monique