Hallo, ik ga komende zomer naar Australië, ik ga eerst door de outback en daarna van cairns naar brisbane. Van cairns naar brisbane begint op 30 juli en mijn vliegtuig uit brisbane vertrekt op 19 augustus. Ik wil nog een paar dagen in cairns rondkijken. Maar ik wil een skydive doen boven de whithsundays alleen die moet ik vooraf boeken omdat ik 17 ben en dan moeten mijn ouders dus eerst een toestemmingsbrief invullen. Op welk moment kan ik dan het beste de skydive boeken? Want hoelang doe je erover vanuit cairns naar airlie beach op rustig tempo?
Dankjewel.
Hoe reis je? Vliegen duurt een uur en een kwartier. Met de auto ruim zeven uur. Met de trein een uur of negen, met de bus ook 9 uur en lopend … zo’n 125 uur.
Ik ga met de greyhound bussen reizen. En ik wil onderweg van cairns natuurlijk ook nog verschillende plekken bezoeken
dus het is niet zo dat ik in een keer door wil naar airlie beach
René,
probeer eens een dagplanning te maken. Met de dingen die je tussen Cairns en Airlie Beach wilt zien en wat je met Greyhound kunt bereiken. Er zijn overigens ook regionale busmaatschappijen waardoor je bijvoorbeeld van de Greyhound kunt overstappen op een bus die door de Atherton Tablelands en je verderop de Greyhound weer kunt pakken.
Deze maatschappij bijvoorbeeld doet Cairns - Mareeba - Atherton en volgt vanaf Innisfail de kust weer waar je kunt overstappen op de Greyhound, als je een Greyhound pas hebt
http://www.transnorthbus.com/cairnsatherton.asp
Hier een schema van een tiendaagse trip, weliswaar gebaseerd op eigen vervoer maar waar je een paar dingen kunt uitpikken over de plaatsen waar je langs komt, want tien dagen is in jouw geval wel aan de lange kant.
Ik zou in Cairns zeker eens op de prikborden bij de hostels kijken of er niet iemand is die ook jouw kant op gaat en die je wel wil meenemen voor een aandeel in de brandstof. Zelf hier en daar een briefje ophangen is ook niet verkeerd!
Succes,
Willem
Oke bedankt Willem. Ik ga alles even op een rijtje zetten en me even verdiepen in die regionale busmaatschappijen.
Ik heb zelf een skydive van te voren geboekt bij Peter Pans reisbureau, tijdens mijn trip langs de oostkust. Helaas had ik beperkt de tijd dus moest ik alles goed plannen. Zo ben ik wezen skydiven bij Mission Beach. Schitterend uitzicht en mooie landing op het strand. Mijn route ging uiteindelijk ook vanaf Cairns richting Brisbane en hebben alles ook gedaan met de greyhound bus.
Oke, ja ik heb ook gekeken voor een skydive op mission beach, alleen bij de whithsundays leek het me net iets mooier en als ik bij mission beach wilde skydiven dan moesten mijn ouders behalve een brief in vullen zich ook nog eens aanmelden online bij een of ander programma
Naar mijn weten zal het uitzicht niet heel veel anders zijn, en betaal je straks alleen puur omdat het de whit sundays zijn. Dat had ik toen meegekregen althans. En over dat aanmelden zou je ze natuurlijk even kunnen mailen. Succes
Oke dankjewel ik zal eventjes kijken. Want mission beach is natuurlijk wel handiger als je kijkt naar mijn route
René, nu kan ik je even niet volgen. Mission Beach en Airlie Beach liggen toch allebei op je route?
Ja klopt. Alleen mijn route begint in cairns en mission beach ligt daar dichterbij. Dus dan is het makkelijker inschatten wanneer je hem moet plannen. Als je me nog volgt haha. Sorry voor de verwarring
Hallo René,
heb je de posting van Lidewa gezien ‘Fraser Island en sky dive’?, http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=187122 Misschien kun je haar vragen waar ze de sky dive uiteindelijk heeft gedaan, hoe het was en wat het kostte. Ze is al in Australië en op dezelfde route als jij.