Ik wil volgend jaar halverwege september 5 weken naar Australië. Het wordt mijn eerste bezoek aan Australië. Dus alle tips zijn welkom.
Ik wil geen auto huren maar met de bus van Cairns naar Sidney gaan. Ik heb het reisschema nog niet uitgewerkt. Wel heb ik een paar plaatsen op mijn lijstje staan waar ik echt naartoe wil.
Cape Tribulation
Magnetic Island
Whitesundays
Fraisier Island
Byron Bay
Blue Mountains
Sidney.
Ik wil in ongeveer 4 weken van Cairns naar Sidney en dan nog een kleine week in Sidney zelf blijven.
Alle tips qua reisschema, welke plekken moeten er nog meer op het lijstje, wat is een realistisch schema voor 4 weken enz. zijn welkom!
Het duurt nog wel even voordat ik ga. Maar ik begin liever vroeg met de voorbereiding.
ik zou me eens verdiepen in de regiobussen, zoals Cairns - Atheron -Innisfail. Doe onderweg een Atherton Waterfall Tour. Dan Byron Bay naar Nimbin (heel leuk hippieplaatsje) en van Nimbin naar Lismore. Dan vanaf Coffs Habour met New England Coaches naar Tamworth via de Dorrigo-Bellingen-EborWaterfall Way met onderweg een dagje een stop in Dorrigo voor het National Park en het Rainforest Centre.
En wie weet kom je in hostels mensen met een auto tegen en kun je een stuk meerijden.