Hallo,
Kan iemand mij helpen???
Ik ben 33 jaar en wil graag begin volgend jaar naar Alberta om daar te gaan werken.
Volgens de test kan ik wel een skilled worker visa aanvragen. Ik val niet onder de lijst van skilled workers, maar kom wel aan het aantal punten.
Kan ik deze vergunning al aanvragen ook als ik nog geen baan heb?
Andere tips zijn ook welkom!!
Alvast bedankt voor je reactie.
Gr. Martine
Hoi Martine,
Als ik het goed begrijp wil je een permanente verblijfsvergunning aanvragen om te kunnen immigreren? (Dat is iets anders dan een visum.)
Op dit moment accepteert Canada (tijdelijk) helemaal geen aanvragen voor Federal Skilled Worker, omdat het quotum is bereikt. Je kan nog wel per provincie kijken of je op een lijst staat (de Provincial Nominees). Voor Alberta kun je hier terecht: http://www.albertacanada.com/immigra…ting/ainp.aspx
Je MOET een baanaanbod hebben om er gebruik te van kunnen maken. Maar via internet zou je daar zelfs al aan kunnen komen. Je kan de banensites afstruinen en stuur je CV (in Canadese format) op naar potentiële werkgevers. Plan wellicht een korte vakantie om Edmonton te verkennen en werkgevers te ontmoeten.
De wachttijden voor immigratie verschillen nogal. Er is geen garantie dat je binnen een jaar al je verblijfsvergunning hebt, maar het is niet onmogelijk. Ik schat de kansen klein in dat het in januari al wordt goed gekeurd.
Succes ermee!
Jurjen