Skieen in victoria

Hoi,

Mijn vriend en ik vertrekken over 2,5 week voor 3 maanden naar Australie. Nou zijn wij van plan om ergens rond eind juni tussen Sydney en Melbourne te zijn, met het idee om daar te skieen. We hebben al flink wat ski gebieden gevonden. Alleen merken we dat het erg duur is allemaal. Weten jullie misschien ski gebieden die wat minder aan de prijs zijn?

Groetjes,
Marieke

Skiën in Australië is inderdaad uur vanwege de beperkte mogelijkheden. Ik weet nieet of jullie fervente skiërs zijn maar het skiën in de Ausstralië is wel wat anders dan in Europa. De Victorian Alps heten wel zo, maar zijn niet te vergelijken met de Alpen in Europa. Oriënteer je wat dat betreft goed zodat het niet tegenvalt. Maar ik snap ook wel dat het leuk is om bij thuiskomst te melden ‘oh, en we hebben ook nog geskied’. Er zijn immers nog mensen zat die denken dat het Australië altijd boven nul is.
Dit is wel een aardige site maar een eerste blik op de prijzen…
http://ski.com.au/

Heb net bericht gekregen van een Australische vriend die in de gelukkige omstandigheid is dat hij kan beschikken over een appartement pal aan een skipiste in de Victorian Alps. Hij bevestigt dat skiën in Australië duur is, vooral vanwege de accommodatie en dat daarom veel Australiërs uitwijken naar Nieuw Zeeland. Zij hebben net een early bird midweek ski pass geboekt in Victoria waarbij ze voor de eerste ochtenduren 70 dollar per dag betalen. Iets later betaal je snel 100 dollar per pass. En dan heb je nog geen onderkomen.

Dit is wel een aardige site maar een eerste blik op de prijzen…