Situatie in Bangkok momenteel

Beste Allemaal!

6 juli vlieg ik met mijn vriend naar Thailand en wij vroegen ons af hoe de situatie momenteel in Bangkok is. Is de stad weer helemaal in orde na alle onrust die het de afgelopen tijd heeft meegemaakt of is het verstandig om Bangkok pas te bezoeken aan het eind van onze 5 weken?

Alvast bedankt!:chin:

Hallo,

Zoals al een paar keer op het forum is geschreven het is inderdaad gewoon rustig op dit moment. Mijn vrienden zitten er nu en die zeiden het al dat het gewoon weer de orde van de dag is dus niets om je zorgen over te maken.

Alles is weer rustig. Straten zijn open, winkels zijn open, en de Thais zijn in de ban van het voetballen…

Het enige is dat de “noodtoestand” nog steeds actief is, wat praktisch inhoudt dat er geen samenscholingen mogen zijn. Maar daar merk je dus niets van.

Voor de rest zul je amper merken dat er wat gebeurd is. Alleen als je bij Central World of tegenover Siam Paragon gaat kijken dan kun je de schade goed zien.

ja als je het weer schrijft word ik er weer verdrietig van mijn favoriete shoppingmall central world helemaal afgefikt snik snik. Gelukkig staat MBK er nog die ik ook er leuk vind.

Ze zijn al druk bezig met opruimen. Een groot gedeelte staat er nog. Volgens lokale berichten zouden delen van CTW met een paar maanden weer open moeten zijn. Maar planningen zijn hier redelijk flexibel…

http://www.bangkokpost.com/business/economics/38245/centralworld-to-reopen-in-stages

ok zal het even lezen ben benieuwd.

Sabaidee Krap BKKPhotography :chin:

Je zie dat de Thai’s in de ban van de WK zijn. Wie steunen zij of kan je dat niet zo gauw zien? ben wel benieuwd!

Dat zal ongetwijfeld Engeland zijn, as usual… En daarnaast zullen veel Thai de overige Aziatische landen ook wel steunen.
Mijn vriendin was bij Nederland-Japan dan ook niet voor Nederland, maar voor Japan :frowning:

Dat dacht ik all. Maar Engeland en Japan mogen van wel naar huis. En de volgende ronde ligt Zuid Korea eruit. Hup Holland

Inderdaad meestal Engeland. Thais volgen normaal gesproken ook de Engelse competitie, clubs als Manchester en Liverpool zijn enorm populair. Als taxi chauffeurs weten dat ik uit NL kom dan noemen ze bijna altijd wel een naam van een Nederlandse speler die in de Engelse competitie speelt.

Laatste wedstrijd van Nederland was erg gezellig met bitterballen, frikandellen, Heineken en veel oranje hemden. Dus voor de mensen die in Bangkok zijn, ga gerust naar the Green Parrot (inmiddels de Orange Parrot) in Sukhumvit Soi 33. Een klein stukje Soi 33 inlopen en dan een zijstraatje aan de rechterkant. Volgende wedstrijd zal helaas midden in de nacht zijn.

Bedankt voor jullie reacties! :chin:

The Green Parrot, goed tip. De Thais steunen in principe diegene waarop ze gokken. Ze zijn inderdaad wel voor Engeland, maar ze vinden het prachtig om te wedden op de wedstrijden.

dus ze steunen niet degene waarop ze gokken maar hun inzetlol2 en het zal geen gokken zijn want dat is illegaal:biggrin::biggrin:

Engeland gaat er volgende ronde eruit. Want die Mannschaft gaat van ze winnen…:slywink:

Hmmmm…ik denk daarentegen dat Duitsland naar huis gaat.
Wel een topwedstrijd voor de zondag !!

Hoop dat het maar rustig blijft in Thailand als Engeland verliest. hahaha:lol:

Over gokken gesproken, de politie is aardig druk geweest de afgelopen 14 dagen. Meer dan 900 opgepakt voor illegaal gokken…
http://thainews.prd.go.th/en/news.php?id=255306250032

Zo druk zijn ze er gelukkig hier niet mee bezig. Je ziet ook geen Thais rondlopen met England t-shirts. Ze vinden het allemaal wel goed zo.

Over politie en gokken gesproken: ongeveer een jaar geleden moets ik op het politiebureau zijn, weet niet meer waarom. Zo gauw de baas doorhad dat ik uit Nederland kwam, werd alles stopgezet, kwam een papiertje onder de ‘toonbank’ te voorschijn met de weddenschappen voor komend weekend voor de Nederlandse eerste divisie :zon02:. Of ik maar even door kon geven wat de resultaten zouden worden.

De Engelse competitie leeft enorm, alle wedstrijden worden live uitgezonden, en met name Man U, Liverpool en Chelsea zijn populair.

De WK leeft veel minder, en het maakt ze denk ik hele weinig uit wie wint.