Sim kaart voor iPhone (in Zuid-Korea)

Hoi,

ik vlieg over paar dagen naar Korea voor driehalf week. Hotels geboekt op de volgende locaties

  • Seoul
  • Seoraksan
  • Gyeongju
  • Busan
  • Seoul

En DMZ tour geboekt.

Heb geen reisschema gemaakt. Ik laat het allemaal, maar op mij afkomen.

Nu ben ik wel benieuwd hoe het zit met het aanschaffen van een pre paid kaart, zodat ik gebruik kan maken van internet op een iPhone 5 of 4.

Bij het zoeken op internet kom ik mogelijkheden tegen om een telefoon te huren, maar wil gewoon eigen telefoon gebruiken indien mogelijk ?

  • ben ook benieuwd naar de prijzen etc. ?

Kan iemand mij hier mee verder helpen ?

De bedoeling is om kort foto blogje bij te houden hier een link :wink:
http://eosfotografie.nl/blog-zuid-korea

Je hoeft in Zuid-Korea geen prepaid of vast abonnement te kopen als je alleen wilt internetten. Er is in Zuid-Korea namelijk altijd wel een gratis WiFi spot in de buurt. Als ik me niet vergis staat Zuid-Korea wereldwijd op nummer 1 van de ranglijst dichtstbevolkte WiFi netwerken.

Mijn Nokia staat tijdens reizen altijd op Offline en als ik WiFi nodig heb, gooi ik hem tijdelijk open op de WiFi (weet niet of Apple dat ook kan). Stel je mobiel van te voren wel zo in dat hij niet automatische gaat roamen vanaf je Nederlandse/Belgische abonnement. Hieronder een handig lijstje uit een artikel over gratis WiFi in Zuid-Korea, zoals je ziet is het vrij makkelijk bij 7-Eleven en McDonalds:

[TH]Wifi Spot
[/TH]
[TH]Password
[/TH]

KT SSID , KT_WLAN

1234567890 | 123456789a | 1234567890c

HellowD (헬로우 디), Hellowireless, SO070VOIP

534f4b4354

Tbroadnet

123456789

Egg 택시 (taxi)

SHOW3382

KWI-B2200T, KWI-2200

SHOW3382 | password

myLGnet, myLG070

123456789a | 987654321a | 1234567890 | myLGNetfe07

SK

a123456789

Tbroadnet

a123456789

세븐일레븐 (7-Eleven)

2127393302

맥도날드 (McDonalds)

16005252 (McDonald’s delivery phone number)

스타벅스 (Starbucks)

Phone number of the starbucks you’re at (see receipt)

tobis

1234

iptime, anygate, zio, linksys

no default passwords

Bron

PS veel plezier en ik probeer jouw blog bij te houden :smile:

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik weet dat er veel gratis wifi is. Ga je lijst zeker bewaren, maar wil toch graag een sim in één van de telefoons. Er zijn genoeg plaatsen waar de wifi niet werkt. Zeker als we de natuur in gaan ? En juist hier wil ik internet en de kaarten kunnen gebruiken voor bijvoorbeeld navigeren etc, maar ook goedkoper kunnen bellen.

Heb bijvoorbeeld voor Hong Kong altijd een pre paid sim en dit scheelt aanzienlijk in de kosten met bellen naar NL :smiley:

Ok, nu is het me wat duidelijker :smile: Ik weet niet of jullie toevallig op Incheon landen, maar daar zou ik de GS25 binnenstappen en me laten informeren. Voordeel is dat ze sowieso Engels praten. GS25 is een Koreaans keten, zoals de Seven-Eleven en Family Mart, meer via http://koreasimblog.blogspot.nl/2013/04/buying-prepaid-eg-sim-card-at-incheon.html De drie dominante aanbieders in Zuid-Korea zijn overigens SK Telecom, Korea Telecom Freetel en LG Telecom die diverse (sub)merken gebruiken.

Ervaring heb ik niet en ik raad aan de gsm eventueel door een Zuid-Koreaan te laten instellen. Laat nog eens weten wat de kosten en moeite zijn, ben daar wel benieuwd naar :chin: