Sideli nieuwe beheerder van het Turkije Forum !

Het ** Turkije Forum** heeft een nieuwe beheerder!

Vanaf heden zal Sideli dit forum beheren.

Wij wensen haar veel succ6 toe !

2 likes

Dank jullie wel Georgessiam en het Wereldwijzerteam.

Met de duidelijke titel van dit topic dat Sideli de nieuwe Forumbeheerster van het Turkijeforum is wil ik hier dan meteen van de gelegenheid gebruik maken mezelf voor te stellen.
De naam Sideli komt voort uit het feit dat ik 7 jaar in Side heb gewoond en als inwoner van Side heet men Sideli, net zoals iemand uit Ankara, Ankaralı genoemd kan worden.
Momenteel woon ik al weer enige jaren in Istanbul, ben getrouwd met een Turkse man en werk freelance als tekstschrijfster.
Mijn hobby’s zijn mijn volkje Zebravinkjes, lekker koken, nieuwe gerechten ontdekken en sinds kort heb ik een leuke fotocamera waarmee ik het Turkse leven in beeld wil gaan brengen. Op Facebook en via Skype ondersteun ik mensen die bezig zijn met een Turkse cursus met het goed uitspreken van de taal. Hetzij met korte lesjes, ezelsbruggetjes en conversatieles.

Ik volg dit Turkijeforum al meer dan 10 jaar en ik zie het als een uitdaging het up to date te houden.

Van jullie lezers vraag ik even de tijd het forum onder de knie te krijgen. Ik moet de Tools nog krijgen van het opperhoofd van de Wereldwijzerorganisatie maar vond een korte introductie al wel op zijn plaats. Ik ga mijn best doen en hoop er samen met jullie lezers een leuk, gezellig en leerzaam forum van te maken.

Groetjes, Sideli

1 like

Welkom en veel plezier met het Turkije forum! Wil je ook de bijbehorende Turkije Facebook pagina beheren?

1 like

Een leuk berichtje om te lezen Sideli! Heel veel succes en plezier gewenst.

Bedankt Jeroen. Ja hoor, die doe ik er wel bij.
Heb je de URL ervan voor me ? Ik heb vanmorgen al zitten zoeken uit nieuwsgierigheid maar kan niets vinden. Wel van andere landen maar niet van Turkije.

Groetjes Sideli

Bedankt Valery, ik ga mijn best doen.

Ook hier nog even welkom gewenst en succes met beheren van dit drukken forum!

Groetjes, Erwin

1 like

Je kunt het…geen twijfel aan…

Heb het forum samen met Jeroen vanaf de beginfase opgebouwd,we hebben elkaar vaak ontmoet en gesproken.

Zou graag mijn aandeel weer willen leveren op dit forum.

Hoor graag je reactie,

Groetjes, Hans.

1 like

Ha Hans! Ik ga mijn best doen.

En jij, terug van weggeweest?
Weer in het land van internetverbindingen met een kroonsteentje of nog steeds in het koude kikkerland?

Groetjes Sideli

Hoi Sideli,

Je hebt gelijk, ik dacht dat die voor Turkije al bestond, maar blijkbaar nog niet!

Nu wel dus: Redirecting...

Ik zal je toevoegen als medewerker van de pagina; dit moet je nog even bevestigen in je e-mail.

1 like

Welkom als beheerder, Sideli! :slight_smile:

Veel success Sideli! Ik zie uit naar je berichtjes en zal graag relevante berichtjes over onze regio delen.

Zoals je weet woon ik in Dalyan en beheer ik de website en Facebookpagina van Dalyanlı, een vrijwilligersgroep die zich richt op behoud en promotie van natuur, cultuur en historie in de regio Köyceğiz-Dalyan. Ik weet niet of je het een bezwaar vindt dat de website Engelstalig is, maar het is absoluut de meest uitgebreide, onafhankelijke website over het Nationaal Landschap, zonder prietpraat of reclame. Dat geldt natuurlijk ook voor onze Dalyanlı Facebookpagina.

Groetjes,

Maria

Sıkıntı yok (Geen probleem), we zijn juist blij dat je deze informatie hier wil delen.
Ivm met copyrights is mogen je teksten niet exact gelijk zijn aan die op Dalyanlı maar dat weet je wel.
We zien hier ook je ervaringen met alle plaatsen in Turkije die je bezocht hebt tegemoet…

Dalyanlı is Engelstalig (en op Facebook ook ā€œTurksā€-talig), dus echt interessante berichten zet ik hoe dan ook in het Nederlands om.
Ik denk dat er hoe dan ook nooit een copyrightprobleem kan zijn, omdat ik zelf alle teksten geschreven heb en ook de enige beheerder ben.
Voor teksten op ***Nederlanders in Turkije ***ligt dat mogelijk wel anders.

Kun je wel links naar onze Engelstalige website (en FB Pagina) delen? M.n. de website biedt een erg compleet overzicht van het gebied.
Zodra het wat rustiger en koeler wordt, zal ik wel wat teksten voor je schrijven.

Groetjes,

Maria

Hoort hier denk ik niet geplaatst te worden maar zie niet waar wel, heb enkele opmerkingen over het forum. Zo zie ik een groot aantal leden die al langer dan een jaar niet meer actief zijn hier, is het niet verstandiger deze te verwijderen, onnodige vervuiling van het forum, ook vind ik de topics vaak onduidelijk omdat ze beginnen met het eerste bericht en je naar het laatste bericht moet gaan om de laatste reactie te lezen, erg onhandig in mijn ogen. Zo zie ik nog wel wat dingen maar laten we hier eens mee beginnen :slight_smile:

Bedankt voor je input. Ik leg je een en ander uit. Het is niet allemaal ā€˜that simpel’ :slight_smile:

De zaken die je noemt zijn niet de taak van ons als moderator, maar van Wereldwijzer. J & M en ik kunnen geen leden of berichten verwijderen of de indeling van het forum wijzigen. Onze taak is het forum levendig en netjes houden, in tegenstelling tot vroeger hebben we geen bestuurlijke functie. Spam of onwelvoeglijke taal kunnen we alleen ā€˜melden’ waarna er door een van de beheerders het bericht verwijderd kan worden. Wij kunnen wel verplaatsen, locken, sticky maken en polls opstarten. We hebben geen grip op leden of technische zaken.

Zoals je ziet zijn er enige veranderingen doorgevoerd op het forum de laatste maanden. Er komen onderwerpen bij en sommige worden verplaatst. Dit om beweging te forceren en het forum een ander karakter te geven.
Deze worden op ons verzoek door de beheerders van WW uitgevoerd. Iets wat ook zij in hun vrije tijd doen.

Dat je op het eerste bericht komt is gedaan denk ik zodat je een eventuele vraag leest waar het onderwerp ooit mee begonnen is en de conversatie niet verzand in iets anders. Ook dit kunnen we niet veranderen. Het is een instelling die in dit type forums zo werkt.

In het Topic overzicht kan je wel op het het Laatste bericht klikken. Dan kom je er wel, maar dit geldt alleen voor het laatste bericht in de Topic, niet van een bepaalde vraag/onderwerp.
Wil je een onderwerp Volgen, kan je je erop abonneren. Je krijgt dan telkens een mailtje wanneer er iemand op gereageerd heeft. Die functie vind je in Onderwerpopties in de balk bovenaan de berichten.

Tot zover je ā€˜om te beginnen’ dingen. Wat zie je nog meer?

Kleine aanvulling: een grote ledendatabase maakt een forum, in combinatie met de bezoekers per maand commercieel interessant. Wereldwijzer (en andere forums) hebben dus liever veel leden waarbij een deel niet actief is dan een klein aantal actieve leden.)

1 like

Als aangemeld lid kun je instellen dat het laatste bericht boven staat. ā€œWerkt bij mijā€. Sideli merkte op dat je kunt abonneren op een onderwerp. Zodra je een bijdragen aan een topic geleverd hebt heb je ook een instelling dat je dan automatisch mails krijgt bij nieuwe bijdragen.
Er is een algemene zoek functie op WW helaas niet per topic

Sideli bedankt voor je uitleg, inderdaad heb je als moderator weinig mogelijkheden dingen te veranderen. Jaap dank je had er al na gezocht maar kon het niet vinden.

Rechts boven ā€œinstellingenā€
Links ā€œwijzig optiesā€
naar beneden scrollen tot ā€œOnderwerp Weergave Mode:ā€
In het keuzevak kiezen voor ā€œLineair nieuwste eerstā€