Sicillië

Deze zomer rond half aug. wil ik graag naar Sicillië met een vriendin. Graag wil ik weten of dit moeite waard is. Dus ik wil graag leuke en natuurlijk ook de minder leuke verhalen wel horen. Ik zit nu zelf te denken aan het plaatsje Giardini Naxos, maar het schijnt dat Taormina leuker is???

Hoi Anouk,
ik heb zelf 3x op Sicilië rondgereisd en het is absoluut de moeite waard! Ik vind het een erg bijzonder eiland. In Giardini Naxos ben ik niet geweest. Taormina is erg toeristisch, zeker in augustus en daardoor duur en (vind ik) minder speciaal. Hetzelfde geldt een beetje voor Siracusa. Bijzondere plekken vond ik o.a. Portopalo di Capo Passero (in het meest zuidoostelijke puntje) en Piazza Armerina (prachtige mozaïeken, in het binnenland in de buurt van Enna, wel erg heet in augustus…). Ook heb ik leuke dagen beleefd in Cefalù en in Palermo, vooral 's avonds is het daar erg gezellig als overal op straat mensen staan te drinken en te babbelen. Dit is nog maar een greep uit de vele bijzondere plekken… ook het westen is erg mooi (o.a. Trapani). Kortom, een geweldig eiland om naar toe te gaan!
groetjes Sanne