Ik ga eind september naar Sicilië. Ik heb een huurauto tot mijn beschikking. Kan iemand mij informeren over leuke plekken op Sicilië. Ik wil op 2 plekken overnachten. Weet iemand leuke hotels van waaruit de mooie plekken van Sicilië goed te bereiken zijn?
>>>
Bintven
Sicilië is een groot eiland een heeft een hoop te bieden. Goede keuze voor een bestemming in ieder geval! In het oosten zitten veel bezienswaardigheden bij elkaar (onder andere Taormina, Etna, Siracusa, Noto). Taormina is een erg leuk stadje om te verblijven maar niet ideaal als je van het strand wilt genieten.
In het Noorden is Cefalú een prettige stad en heeft wel de beschikking over een goed strand. Vanuit hier kan je makkelijk tripjes maken naar bijvoorbeeld Palermo en natuurgebieden in de bergen.
Kijk ook eens of je één of meerdere Eolische eilanden kunt bezoeken. Dat kan met een dagtrip maar het is makkelijker om één of meer nachten te verblijven in Lipari.
Veel plezier!
1 like
Wij zijn in het voorjaar geweest. Een rondreis van 9 dagen. Zie hier voor onze ervaringen en hotels
1 like
Bas en Wilbert bedankt voor de reactie.
Ik ben net terug van Sicilië. Wij zijn een week in Castellammare del Golfo verbleven en van daaruit dat gedeelte van Sicilië bekeken. Segesta, Palermo, Erice, Selinunte, San Vito lo Capo. Een andere keer gaan we naar de andere kant, naar de Etna en omgeving.
Bintven:wereld: