Mijn vriendin en ik willen in de zomer graag naar Italie, aangezien we hier nog nooit geweest zijn weten we er niet zo veel vanaf.
Sicilie lijkt ons een mooi gebied en heeft ook de beste temperaturen en minste kans op regen in augustus. Kunnen jullie mij helpen met het maken van een keuze?
Waar vinden we de mooiste stranden en waar zijn er leuke dingen te bezichtigen of kunnen we beter een andere streek in Italie bezoeken?
Sicilië een prima keuze. Het is een geweldig en afwisselend eiland waar heel veel te zien en te beleven is op het gebied van cultuur, natuur en bezienswaardigheden.
Persoonlijk zou ik Cefalu en omgeving aanbevelen. De ligging van Cefalu is lekker centraal zodat je vrijwel het hele eiland van hieruit kunt verkennen in dagtripjes. Verder zijn er in Cefalu en de omgeving meerdere zandstranden, sommige van alle gemakken voorzien (strandtentjes, ligstoelen etc. ) terwijl andere standen wat rustiger zijn, dus voor elk wat wils.
Sicilie is zeer de moeite waard, maar te groot om in een week te verkennen. Ook ten westen van Palermo is een mooi gebied, bij Castellamare del Golfo. Heel veel heerlijke restaurants, pasta alle sarde, allo scoglio, alle vongole, njamnjam. Ten zuiden van Palermo in Monreale ligt een schitterende kathedraal vol mozaieken, niet te missen.