Sicilie - need info

Hoi, de eerste week van mei zit ik voor t eerst in sicilie!
Tips?:confused: groetjes

Misschien wat laat om te antwoorden, maar voor de mensen die nog gaan … Een groot minpunt van Sicilië is het slechte weer, het is een van de enige eilanden (van Europa) waar het in de zomer echt slecht is. Echte toppers vond ik de beklimming van de Etna, echt niet te missen en een bezoek aan Siracusa. Ik heb nog altijd spijt dat ik het westen van Sicilië niet heb gezien, dus daar weet ik niets over.

slecht weer??? ik ben er 3 keer geweest in de zomer, maar eerlijk gezegd heb ik er niks van gemerkt. Ja, het is warm, maar waar niet?
Andere tips: Piazza Armerina, Portopalo di Capo Passero, Cefalu, Palermo (ondanks alle verhalen een gezellige stad waar ik me nog nooit onveilig heb gevoeld), Agrigento… etc. Het is gewoon een fantastisch eiland dat je niet wilt missen! en mijns inziens kan je er ook in de zomer prima heen…

Ik ben nu al twee keer naar Sicilië gegaan in de zomer en telkens slecht weer gehad: bijna elke dag zwaar bewolkt en zeker 2 dagen in de week regen. Daarom heb ik in 2003 besloten om niet meer naar Italië te gaan, het is wel een mooi land, maar ik vind het weer erg tegenvallend en de hotels zijn ook niet echt top.

Verschillende keren op Sicilie geweest. Een schitterend eiland vooral in het voorjaar (mei). Absolute aanrader.