Siberie ontdekken.

In 2013 willen we graag Siberië ontdekken.
We hebben twee mogelijkheden tot Irkutsk per eigen auto of een auto met chauffeur inhuren.

Mogelijke route:
"Kiev
"Charkov
Rostnov a d Don
Wolgograd
Saratov
Samara
Kazan
Nizjni Novgorod
Kirov
Perm
Jekaterinburg
Tjoemen
Ishim
Omsk

de rest van de reis zou dan kunnen zijn:

• In Omsk op de trein naar Irkutsk. (Onderweg uitstappen bij bezienswaardige
    plaatsen en bv na 1 of 2 nachten weer verder)
  • Privé vervoer links langs het Bailkal meer naar
  • Khuzhir (tussenstop op het eiland)
  • Nizneangarsk
  • Met de BAM naar Komsomolsk
  • Terug naar Chabarosk
  • Door naar Ulanbaator (Mongolië)
  • Trekking in Mongolië (Japanse 4x4), Nadaam feest mee beleven.
  • Terugvlucht naar A’dam via Moskou of Beijing.

Wie heeft er zin in om de route verder te ontwikkelen en er een aanbieder bij te zoeken die het voor ons verzorgt.

Nou ken ik iemand die in Rusland is getogen, wil je dit met eigen auto doen(vanaf NL)? Hij zou je voor gek verklaren denk ik zo. Kan hem alleen momenteel geen info vragen, hij zit nu Rusland voor minstens 6 weken geloof ik.

Weet niet hoe vaak je in Rusland bent geweest. Maar je hebt stukken erbij zitten waar soms kilometers geen benzinepomp is te vinden zeker in het oosten heb ik begrepen.

Persoonlijk lijkt het me een grote uitdaging. Ben zeker bereid om te helpen met evt. dingen opzoeken.

Beste Faltrecht,

Dank voor je reactie. Ik ben inderdaad van plan met eigen (camper) auto de tocht gedeeltelijk te rijden.

Als alternatief heb ik dat we bv naar Kiev vliegen en van daar of met privé vervoer of als dat niet wil, met de trein Hop on, hop off te doen.

Het is maar wat het beste uitkomt en natuurlijk ook de prijs van alles.

Het laatste gedeelte heb ik sowieso gepland met de trein, zoals je kunt lezen.

Ieder jaar trekken groepen camperaars vanaf Nl daar naar toe en terug soms via Iran.

Je bent wel even onderweg, maar ja…

Ik ben benieuwd wat jij/ jullie nog voor ons kunnen betekenen.

Groet Elso.

Qua route ontwikkelen wil ik best helpen, met wat heb je echt precies hulp nodig? Is het echt puur de route, dan kan ik wel evt. helpen. De vraag is dan hoe lang hebben jullie de tijd, hoeveel km maximaal per dag etc. Bezienswaardigheden zal je denk ik wel weten.

De Rusland kenner die ik ken, kan ik momenteel niet bereiken. Het is niet zo namelijk dat ik dagelijks met hem contact heb.

Heb aardig wat kennis opgedaan over Rusland, mede door hem. Nog een oud klasgenoot kwam uit Rusland zodoende weet ik aardig wat van het land. Hoe alles precies in elkaar steekt durf ik niet te zeggen, qua regels etc.

Weet wel dat Siberië hele mooi plekken heeft. Ben benieuwd hoe de reis zal gaan worden.

Hallo,

De route heb ik in wezen uitgezet, zie mijn vraagstelling aan het begin. Wat ik graag zou willen weten is of er de mogelijkheid bestaat de route per privé vervoer uit te voeren. Bv met 4 personen en dan bv met een busje. We hebben ervaring in zuid Amerika, waar we een rondreis hebben gemaakt met telkens in een Mercedes Sprinter met chauffeur. Deze zorgde ook iedere dag voor het bezoeken van de bezienswaardigheden tijdens de route en in de steden.

In principe willen we in iedere stad die we aan doen, twee nachten in een redelijk hotel verblijven en de kans hebben de stad te bekijken.

Het laatste gedeelte willen we per trein zoals aangegeven. Maar dat is evt ook te regelen via een aanbieder zoals Tiara Tours.

Per auto inderdaad langs het Baikal meer en dan weer op de trein, om te eindigen in Mongolië.

Tijd hebben we voldoende. Het aantal km per dag is dus gewoon van stad naar stad en dat is het voor een reisdag.

Ik ben benieuwd of het kan.

Groet

Dat zou ik toch even allemaal moeten informeren, bij een kennis van me. Momenteel kan ik hem niet bereiken zoals eerder gezegd, omdat hij nauwelijks tot niet op het internet is als hij daar is.

Zeker met een huur auto durf ik het helemaal niet te zeggen wat er precies mogelijk is. Dan zou je zo’n bedrijf moeten contacten over de eventuele mogelijkheden. De auto gaat toch gauw 2000 km verder op staan. Die auto moet toch ook echt weer terug. Het kan zijn dat je daar ook voor moet betalen.

Dank voor je reactie en ik lees het dan wel.

We zijn nu twee maanden verder, al iets ontdekt?

We zijn nu twee maanden verder, al nieuwe ontwikkelingen ?