Ik wil via Siberie naar de plaatsen Providenija en Uelen (district Tsjoekotka), aan de Beringstraat, op de noord-oostelijke punt van Siberie. Weet iemand hoe ik daar kom? Ik wil zo veel mogelijk met de trein reizen. Naar Irkutsk lukt wel, maar hoe verder? Providenija heeft een vliegveldje maar ik geloof niet dat daar lijntoestellen landen.
Bedankt voor de tip. De BAM exress komt niet erg in de buurt van mijn betemming. Ik denk dat er weinig scheepvaart is tussen Vanino en Providenija. Ik vraag me af of er (detail)kaarten van oost-siberië bestaan.
Wat ik daar moet? Een heel verhaal. Hou het er maar op dat ik van alle plaatsen op de wereld het liefst naar deze streek zou gaan.
ik vroeg dat omdat er misschien mensen zijn die daar wonen/ werken/ vaker geweest zijn die je misschien beter kunnen helpen…
evt vliegen?
en ik heb hier eens met een raad je plaatje heel rusland gehad via wikipedia en dat waren toch redelijke deel-kaarten van de verschillende deelstaten van rusland…
Komt ie: Met domodedovo airlines of Transaero kun je vanuit Domodedovo, Moskou naar Anadyr (in de autonome regio Tsjoekotka) vliegen. Het laatste stukje moet dan met de auto. Eenvoudiger is het vanuit de andere kant omdat maar heel weinig buitenlanders een visum voor deze regio krijgen.
Bedankt. Mijn wens is echter dat ik zo ver mogelijk met de trein wil reizen omdat ik wat van het land wil zien. Bij mijn weten gaan er alleen vanuit Moskou vluchten naar Anadyr. Met Atlant-Union schijn je van Omsk naar Anadyr te kunnen vliegen. Ik kan echter geen bruikbare eigen site van Atlant-Union vinden. Laat staan een dienstregeling waarop deze vlucht voorkomt.
Ik ben er wel uit. Met de trein kun je niet in N.O. Siberië komen. Ik ga met de trein naar Moskou en verder met Momodedovo naar Anadyr. Per vliegtuig is Anadyr alleen rechtstreeks vanuit Moskou te berieken. Van Anadyr ga ik verder met de boot, o.a. naar Wrangel. Overigens is het me niet gelukt een land- of zeekaart van Tsoekotka te vinden. Kan iemand me helpen?
Hallo Jansix,
Als je zover mogelijk met de trein wild zou ik toch nog even op bijgevoegde link kijken je weet nooit, Vostok Blog – Bathroom Improvement heb er verder ook niet zoveel verstand van maar wil zelf vanuit Vanino met de boot naar Japan nadat ik eerst via Denemarken-Zweden-Finland Rusland binnen kom en dan via St. Petersburg naar Moskou via Kola Peninsula en vervolgens via de Bam spoorlijn naar Vanino en dan zie ik wel weer.
groetjes ben.