Shoppen in Bangkok

Op 3 oktober vertrekken wij voor 2 weken naar Hua hin,voor de eerste keer naar Thailand,dus alles is nieuw!We sluiten af met 2 dgn.Bangkok en willen daar gaan shoppen.Nou vroeg ik me af wat de prijzen daar zijn.Iedereen zegt wel heel goedkoop,maar ik zou het graag wat concreter horen!Ik heb nl.geen idee wat ik me daarbij moet voorstellen…
Verder zijn alle tips en info over Hua hin ontzettend welkom!Alvast bedankt!!!

Ik heb zelf in het centrum van Hua Hin in een hotel gezeten. 's Avonds in het centrum gezellig. Het strand is niet verkeerd, zeker niet aan de kant van het Hilton. Aan de hoofdweg is een groot modern winkelcentrum en daar zijn de prijzen aanmerkelijk goedkoper dan hier. Deze mall is bij de avondmarkt. In Bangkok zijn diverse warenhuizen die qua prijzen de moeite waard zijn te bezoeken. Behalve Siam Paragon. Daar zijn de topmerken zoals Gucci, Hermes, etc. vertegenwoordigd. Wel leuk om te zien trouwens. Prima stad om te winkelen. Dat zul je wel merken.

Wij shoppen altijd in Bangkok omdat het inderdaad goedkoop is. Mijn man die heeft pas geleden in MBK zijn gehele nieuwe gaderobe gekocht. Er was een stand van allerlei sportkleding merken die echt waren en hij heeft daar 7 shirts gekocht en 5 broeken voor 140 euro totaal. Dit was voornamelijk NIKE. Souveniers kun je ook goed bij MBK kopen en goed over onderhandelen.

Ik weet natuurlijk niet wat je precies zoekt.

gr van Moira

Kleding e.d. zijn in Thailand een stuk goedkoper, ook de echte merken. Ik raad altijd af nep-merken te kopen, omdat de kwaliteit daarvan gewoon slecht is.

Electronica en dergelijke kun je over het algemeen beter in Nederland kopen. Dan heb je geen problemen met de invoer en garantie. Bovendien kun je zeker via een internet winkel voor een vergelijkbare prijs kopen.

Dankjewel voor jullie reacties!Het gaat inderdaad om kleding en souvenirs en geen nep-merken.Evt.schoenen of laarzen?Ik hoorde ook van iemand over een kledingwinkel waar alles 4 euro kostte.Alle reacties zijn welkom!!

als er een winkel is waar alles 4 euro zou zijn dan heb ik zo’n idee dat het nep is. Een shirt van Nike kost ongeveer 10 tot 15 euro.

gr van Moira winkelse

Hoi Moira,sorry,ik was niet helemaal duidelijk, ik had het in dit geval niet over merkkleding,maar gewone trendy dingen(shirts,spijkerbroeken etc.).
Kun je wel zelf zien of iets echt of nep is ,behalve aan de prijs,of wordt er ook wel geprobeerd nep voor echt te laten doorgaan? (wil liever niet in de problemen komen bij de douane…)
Groetjes,Erica.

je mag voor jezelf 3 fake dingen hebben van elk iets. Zonder dat je problemen krijgt bij de douane.
Dit stond ook nog pas geleden in de telegraaf dat dit mag.

gr van Moira

Ja dat heb ik ook gelezen.Wij vliegen vanaf Dusseldorf en nou hoorde ik ook van iemand dat ze daar minder streng zijn?Vond ik wel apart want we hebben toch dezelfde eu-normen lijkt me.

Als er nog meer reacties zijn over prijzen van bijv.schoenen /laarzen /spijkerbroeken /Jurkjes/shirts etc.graag!Hoeft niet perse merk te zijn,gewoon leuk en trendy!

:nod:Hallo,

Die spulletjes van 4 euro laten gaan, natuurlijk. Zelf heb ik 1 kostuum, 2 overhemden met stropdassen gekocht voor 160euro. Mijn vrouw spaart meestal wat geld op om in MBK of Central World Plaza te shoppen. Merkschoenen bv: Clarks voor 90euro terwijl ik hierthuis waarschijnlijk het dubbele kwijt ben. Overigens mag je van de douane 175euro pp invoeren wv 3 namaak.Kijk maar even op hun site.Veel succes.

Trendy winkels met t-shits, jeans, schoenen etc zijn er genoeg in Bangkok. Idd MBK en Central World Plaza zijn daarvoor de geschikte plekken. Maar er zijn er nog veel meer, maar ja, als je maar twee dagen hebt dan zou ik me hiertoe beperken.

Wel is de vraag wat nu eigenlijk “trendy” is? Wat trendy is in Bangkok hoeft niet perse trendy te zijn in Nederland. Zodra je de grens met Duitsland overgaat verandert het modebeeld al. Dat heeft overigens niets met “achterlijkheid” te maken maar veel meer met marketing.

Objectief bezien is Bangkok een waar schoenenparadijs; ontzettend veel grote wonderschone winkels (vaak veel mooier dan dat we in Nederland hebben). Ook de grote merken volop aanwezig. Prijzen in veel gevallen <50% van het niveau in Nederland.

Maar hou er wel rekening mee:

[ul]
[li]dat Thais gemiddeld kleinere voeten hebben, dus de spoeling in de grotere maten dunner is[/li][li]dat Thais gemiddeld kleiner zijn, dus dat er heel veel hoge hakken staan[/li][li]dat het in Thailand 365 dagen “zomer” is, dus dat echte wintermodellen er niet zijn, laat staan laarzen[/li][/ul]
Als je deze uitgangspunten in je achterhoofd houdt dan blijft er nog genoeg over…ik koop nog zelden kleding of schoenen in NL…hooguit een wintertrui. Maar ja uiteindelijk is allemaal een kwestie van smaak…

En bedenk ook dat merken die bijv in NL groot zijn, niet perse groot hoeven te zijn in Thailand. Bijvoorbeeld mijn favoriete Nudie Jeans ga je in Thailand niet vinden.

Een echte aanrader is ondergoed! Enorme keuze voor vrouwen en mannen! Bijvoorbeeld Jockey kost echt maar de helft van wat het in NL kost.

Enfin, als het op shoppen aankomt dan zul je ervaren dat twee dagen veel te weinig is voor Bangkok…

Falang,bedankt voor je reactie,zo word ik steeds wijzer en krijg ik steeds meer beeld!!Krijg het alleen wel een beetje benauwd met m’n schoenmaatje 40…;).

Wat falang zegt is zeker iets om rekening mee te houden…er zijn veel goedkope kleren en schoenen te vinden in Thailand, maar voornamelijk Thaise maten…
Nederlanders zijn normaal gesproken een stukje groter dan Thai dus het zou best kunnen dat het lastig wordt om wat te vinden…

Voor mijn vriendin is er genoeg te vinden, maar zij is dan ook een Thaise…mijn moeder kan altijd vrij weinig kleren in haar maat vinden in Thailand…

[ol]
[li]Bangkok[/li][li]Buenos Aires[/li][li]Copenhagen[/li][li]Hong Kong[/li][li]London[/li][li]Los Angeles[/li][li]Marrakesh[/li][li]New York[/li][li]Paris[/li][li]St. Barths[/li][/ol]Van het bekende ShermansTravel

Probeer in ieder geval zoals door anderen gezegd MBK shopping centre, en op loopafstand daarvan is er ook de Pratunam Market waar veel goedkope kleding te koop is.

Bangkok is een stad waar dingen te koop zijn in alle prijsklassen. Voorbeeld: In de toeristenstalletjes die je in Hua Hin en BKK ziet lijken de NEP D&G shirts goedkoop voor
400-500 B, terwijl ze op de Pratunam Market gaan voor 120 B. De echte (Maar wat is echt in Bangkok) zullen ook wel ergens te koop zijn, en dan voor gewone Hollandse prijzen.

Hua Hin is wel aardig, maar veel te toeristisch naar mijn smaak. Leuk vind ik het als je 's middags gaat kijken op de vispier, zo rond 15-16 uur wordt de vangst uitgeladen.
Voor het echte Thailand, maak een dagtocht naar Phetburi of Prachuap Khiri Khan.
Ook een dagtocht(je) waard is Ao Takiap, dit kost 20 B met een songthaew (pickuptruckje
dat dient als bus), een rots met staande Buddha van 25 cm, en mooie uitzichten over Hua Hin
en de zee.

Pratunam is de groothandel voor de kooplui in de rest van het land. Zij kopen op Pratunam de “troep” voor 100 baht en stoten het in Hua Hin, Phuket etc. voor 200-500 baht door. Zo werkt dat nu eenmaal.

Thailand de grootte is ontworpen volgens de oosterse grootte, in Bangkok, heb ik een rok gekocht, ik wil de XL werven, maar nog steeds klein, in laatste instantie alleen voor mijn zus. Later vergeleek ik de [maattabel](smalltao.com is for sale | HugeDomains 20Info.aspx # t1) en vond dat als je de XL moet UK18-20 te kopen.