het is inmiddels al weer een paar jaar geleden dat ik in thailand ben geweest. ik wil zo weinig mogelijk kleding meenemen en eigenlijk het meeste daar kopen (gewoon makkelijke broek met t-shirt). kan ik dit het beste bij aankomst in bangkok kopen of juist richting phuket etc?
Zelf kopen wij het al bij aankomst in Bangkok. Niette veel en de rest vullen we aan tijdens de trips die we maken. Soms nemen we wat mee naar huis maar meestal wassen we het en geven het door aan iemand die het nodig heeft. Kan makkelijk, is zo goedkoop.
Wij gaan nu maar vier jaar op een rij naatr TH en hebben ervaren dat je het beste gaat shoppen in BKK dan in het zuiden !!!
Bvb een hemd 200 bth in de MBK en in het zuiden 400 bth !
Ga je naar het noorden dan valt het nog mee !
Kleding laten wassen kost ongeveer 50 bath per kilo zelfs in phuket en tiptop !
[quote = ladyp; 506207]
Het is inmiddels al weer een paar jaar geleden DAT ik in thailand ben geweest. ik wil zo weinig mogelijk kleding meenemen en eigenlijk het Meeste daar kopen (gewoon makkelijke broek met t-shirt). kan ik dit het beste bij aankomst in Bangkok kopen of juist richting phuket etc?
gr Paula [/ quote]
ikzelf neem praktisch niets mee,wat ondergoed,sandalen,één korte broek en één t-shirt,de rest koop ik in "pratunam"als ik terug naar huis ga,laat ik mijn kleding achter in Bangkok!!gegroet:georgessiam.
Ik koop enkel wat ik nodig heb …en laat ik iets achter dan zijn het bath’s, dan kopen ze , of doen ze ermee wat ze willen maar niet mijn xxxxlllll (overdreven ) kleding !
Wat ik me afvraag… in hoeverre is kleding daar ook aangepast op de lange westerling?
Ik wil zelf ook zo min mogelijk meenemen en gewoon daar kopen! Is makkelijk, goedkoop en leuk Maar de gemiddelde thaise vrouw zal geen 1.80 zijn, met schoenmaat 42. De gemiddelde tourist waarschijnlijk ook niet… dus hoe groot is de kans dat ik de kleding daar gewoonweg niet pas door mijn lengte?
dan kun je toch tenminste die lengte hier aangeven-is dat boven de 2 mtr? Je zal trouwens versteld staan van hoeveel Thai ook al boven de 1m75 uitkomen. en op maat laten maken kan ook in elke toerist-zone aan zeer lage prijs. Alleen die vervelende Indian taylors die dat doen…
maar: ik zit nu zo’n 2 min vanaf KhaoSarn=die beroemd/ruchte bekpekstraat (hoewel ieder het hele gebied bedoelt) en al ruim 25 jr wemelt het hier van witneustoeristen (en nog meer asians)-en de handelaren zijn zo vlug van begrip dat ze zich daar al 24 jr+11 mnd op hebben ingesteld. Phuket is in alles stukken duurder-bovendien-in elk land op deze wereld zijn kleren aangepast aan lokale weer toch in ongeveer elke straat te koop? er is hier ook nog een zeer levendige handel in 2e hands-3 heren-dress-shirts, of 4 T-shirts-voor 100 bt.
Hoi Frank,heb daarjuist mijn koffer gemaakt(5min)heb het ff gewogen 6kg!!de rest van kleding koop ik wel in bkk!ikzelf heb geen problemen om mijn maat te vinden van kleding,ik meet 1:80m en ik weeg 91kg.op maat maken van kleding,dat doe ik niet meer in Thailand,ben is bedrogen geweest,had een maatpak laten maken van 5500bath,heb het 2xmaal gedragen en mijn broek was gescheurd(zat juist in een restaurant)gegroet:georgessiam.:chin::chin::chin::chin:
Probeer ook eens naar de wijk Pratunam te gaan.
Deze wijk ligt niet al te ver van MBK.
In de straat waar de (beroemde) Baiyoke tower staat, staan allemaal kraampjes waar je echt voor absurd lage prijzen kleding kan kopen.
Voor maatpakken laten maken slechts een goed adres!!!het winkeltje naast cool corner in de rambuttrie road,had verleden jaar een pak laten maken,met als resultaat;ik zat in een restaurant(Belgie)en mijn broek was gescheurd(mooi zicht,als je begrijpt wat ik bedoel bkkflyer)had mijn pak gekocht voor 5500bath!Ik ga niet alle winkels over dezelfde kam scheren,maar oppassen geblazen mensen!!gegroet:georgessiam.:chin::chin::chin:
1:80 dus. Liu bedankt, ik verwachtte al zoiets. Geeft niets, neem wel een extra hemdje/t-shirt mee. Op maat laten maken was ik niet echt van plan, dan kan ik net zo goed van huis meenemen.