Shit, daar sta je dan voor een dichte ambassade in Brussel

Wilde een visum zelf afhalen in Brussel, had er ook een nodig voor Cambodja. Weekendje van gemaakt, maandagochtend om 9:00 voor de deur. helaas gesloten: 11-11 zou een feestdag zijn. Sprak uiteindelijk een medewerker die bereid leek voor mij toch iets te willen doen. tweede tegenvaller: de visumaanvraag mag niet meer dan 3 maand van te voren, en ik was drie maanden en twee weken voor de reis. Had ik dat kunnen weten? vond er in iedergeval niets over op de site van de ambassade.
Niets anders op, dan over een paar weken opnieuw af te reizen…

Ik weet niet hoe je reist, maar wij hebben het visum gewoon aan de grens geregeld 35 dollar en een pasfoto voor Laos en een uurtje later is alles geregeld. Voor Cambodja hetzelfde verhaal volgens mij. Je hebt dan een visum voor een maand.
Succes ermee!

Groeten Ingrid.

Bij heel veel landen zijn (30 dagen) visa 3 maanden geldig en je paspoort moet vaak nog 6 maanden geldig zijn.

Wanneer je naar Cambodja vliegt, dan is een eVisa erg handig. Heb daar al een paar keer naar volle tevredenheid gebruik van gemaakt:
http://evisa.mfaic.gov.kh/

Voor beide landen kun je inderdaad over land bij de grens een visum kopen.

Neem pasfoto’s mee en cash US$.
Op het Damrak wisselen is het meest gunstig. GWK, NL-banken en creditkaarten hebben ongunstige koersen en of hoge provisies. Met name GWK is asociaal duur. Geldautomaten ter plekke rekenen soms $5 of 5 euro per opname, dus altijd het maximale bedrag pinnen.

Succes!
Johan

Dank voor reactie, maar…

Ik zal bij op onduidelijke tijd de grens van Laos naar Cambodja passeren bij Stung Treng. De link die boven bijgesloten aangeeft had ik eerder geraadpleegd, en geeft ook aan dat een EVISA daar niet zal werken. Ben eerder in Cambodja geweest en wel met EVISA probleemloos toegang gehad op vliegveld. Ook de reisorganisatie LaosOnline geeft aan dat ik vooraf een Visa zou moeten regelen in dit geval. Nu kan dat ook via allerlei visa bemiddelingsbureau’s, maar ik wou dat geld in de zak houden en had wel zin in een dagje Brussel, niet bedoelt dat het zo zonder resultaat zou zijn.

Over land gewoon bij de grens, zoals Ingrid en ik al schreven.
En let dan op dat ze geen onnodige extra´s in rekening brengen.

Johan

1 like