SF - Orgeon - Washington - Montana- Wyoming- LV

Goedemorgen,

Wij zitten over een reis na te denken voor volgend jaar. Wij hebben 2 jaar geleden een rondje las vegas gedaan via alle bekende NP.

Nu willen we deze keer de noord kant gaan pakken. Beginnend in SF, via oregon, washington state, montana (glacier np), yellow stone en dan weer naar beneden zakken om nog een paar dagen van de zon te genieten in LV.

Heeft iemand dit wel is gedaan? Is het de moeite waard? Het idee is om er iets van 18 tot 20dgn voor uit te trekken.

dank je wel!

:dag:

Als je dit topic over een week of 3 even omhoog schopt reageer ik even. Tegen die tijd ben ik thuis, heb ik tijd en een normaal toetsenbord. Groeten uit Reno Nevada.

Wij hebben de Going to the sun road (Glacier NP) afgelopen juni gereden. Althans de helft en de andere helft vanaf de andere kant ingereden. In het midden was hij gesloten ivm sneeuw. Houd daar dus rekening mee dat in het voorjaar nog een aantal wegen gesloten kunnen zijn.

Ik weet niet waar je allemaal heen wil, maar wellicht vind je wat info op onze reis website.

Inmiddels weer terug van een 2,5 maanden durende trip, hoofdzakelijk in die regio. Ik heb eerst 1,5 maanden met fiets en OV gereisd in plaatsen tussen Whistler en Portland. Daarna een auto road trip naar Yellowstone, Grand Teton, Great Basin, Reno, Lassen Volcanic, Crater Lake, Olympic, Mt Baker.

Is het de moeite? Absoluut.
18-20 dagen? Die route kan je opzich rijden in die tijd, betekent wel dat je per bestemming gemiddeld 1 volle dag (dus 2 nachten op die plaats) hebt en dan ben je wel wat beperkt in wat je gaat doen. Dezelfde route zou je ook 3 keer zo lang over kunnen doen :slight_smile:
Zo heb ik deze trip 5 dagen in Yellowstone besteed en 3 in Grand Teton. Bij een eerdere trip heb ik 5 dagen in Glacier besteed. Dat gaat je natuurlijk niet lukken als je maar 20 dagen hebt voor de hele trip.
Daarnaast is er nog zo veel meer dan alleen nationale parken natuurlijk.

Gesloten wegen is iets wat inderdaad in het voorjaar kan spelen. Later in het jaar heb je weer meer kans op bosbranden die soms letterlijk roet in je eten gooien.

Als je specifieke vragen hebt hoor ik het wel.