Sevilla, heeft er iemand tips?!

Ik ga volgende week een paar dagen naar Sevilla.

Woon jij daar of ben je daar op vakantie geweest, dan hoor ik graag je tips.

Naast de ‘toeristische’ plekken zoals kathedraal, barrio Santa Cruz, plaza de Espana en parque Maria Luisa, moet je zeker de rivier over en naar Triana. Triana is een oude volksbuurt, o.a. bekend vanwege de traditionele azulejos (tegels). Gewoon de buurt aflopen en af en toe stoppen om een tapa de eten in de alom aanwezige bars. Een fiets huren is ook een leuk alternatief om de stad te bekijken. Sevilla heeft een fietsroute door de hele stad aangelegd en om de 500 meter is er een plaats waar je fietsen kunt huren met een automaten systeem.
Als je van musea houdt dan is het museo de bellas artes een aanrader. Het Alcazar is ook een must! Don’t worry, je komt tijd te kort om Sevilla te bekijken. Als je eenmaal de sfeer hebt geproefd kom je zeker terug!

Hallo,

Heb je ook gedacht om net even buiten Sevilla iets te bezoeken bijvoorbeeld:
Écija: Zeer mooi stadje met een aantal barokkerken.
Carmona: Leuk plaatsje met Moorse invloeden ten oosten van Sevilla.
Kasteel van Almodóvar: Moors kasteel bij het plaatsje Almodóvar del Río.

In Sevilla zelf is het Alcázar (koninklijk paleis) een echte topper (voorbeeld van Mudéjar-architectuur). Let er wel op dat het op maandag dicht is. Ik stond ooit es voor een dichte deur. Slenteren langs de rivier is met name 's avonds ook een must
Greetings

Bas

webmaster:

Hoi,

De bovenste zaken moet je echt zien, de moeite waard. Ikzelf vond ook Plaza Espanha, La Giralda natuurlijk maar ook de arena. Ik ben tegen stieren vechten, maar je kunt een bezoek brengen aan de arena en dan hoor je de achterliggende verhalen achter het ontstaan van de torredor, wat ik interessant vondt (ligt vlakbij het water).

Ik weet niet hoe lang je tijd hebt, maar je kunt je er zeker wel 3 tot 4 dagen amuseren.

Veel plezier

Groetjes Karin