Ik ga met mijn vriend in de herfstvakantie (25 oktober t/m 1 november) een weekje in een hotel in Sevilla. Nu wilden we graag weten wat voor weer het dan ongeveer is. Ik weet dat dat elk jaar anders kan zijn, maar toch. We hebben al in verschillende boekjes gekeken, maar ze komen niet met elkaar overeen. Valt er heel veel regen? Wat is de temperatuur overdag en 's avonds? Heeft iemand nog tips? We zijn er al een keer geweest en hebben toen de meest toeristische monumenten wel gezien, denken we. Natuurlijk valt er vast nog veel te zien…
Marjan, inderdaad een moeilijk te beantwoorden vraag. Als je pech hebt dan regent het en als het regent komt het met bakken uit de hemel. Vorig jaar hebben we van november tot en met maart heel veel regen gehad, sinds 1953 (geloof ik) was er niet zo veel regen gevallen.
Maar aan de andere kant de kans dat het de hele week regent eind okt is niet zo groot.
Temperaturen zijn nog best aangenaam, als de zon schijnt dan boven de 20ºC (22-25) ´s nachts ongeveer 12ºC.
Tips:
Triana (de overkant van de rivier)
Italica als je een auto huurt
La casa de la condesa de Lebrija
Casa de Pilatos
Museo de bellas artes
La Alameda de Hercules
El monasterio de la Cartuja
Heel erg bedankt voor de informatie. Wat het weer betreft: we zullen “cruzar los dedos”. Ook nog bedankt voor de bezienswaardigheden in Sevilla. Sommige hebben we inderdaad nog niet gezien.
Vandaag is het, net als gisteren, redelijk goed weer in Sevilla. Max 23ºC, min 15ºC, weinig bewolking en veel zon.
De vooruitzichten tot en met woensdag 20 okt zijn goed. De nacht temp. gaat zakken tot en graad of 8, overdag 20 a 21ºC en zon.
Weer of geen weer, ontzettend leuk is het om de stad te verkennen per fiets. Via http://www.toursinthecity.com/ kan je leuke wandel-, fiets-, GPS- en Segwaytours boeken om de stad uitgebreid te verkennen. De charme van Sevilla zal niet snel verregenen, daarom leuk om op de fiets te stappen en te zien wat Sevilla te bieden heeft. Tip: ga gelijk de eerste (volledige) dag van jullie trip mee op een Nederlands begeleide tour!
Deze kun je nl overal in de stad oppikken en ergens andes weer achter laten. Dit fietsenplan is groots opgezet in Sevilla, hier is de link met alle info (hoe het werkt, fietsroutes, etc.):
Als je gaat fietsen hou er dan wel rekening mee dat de fietspaden in Sevilla een vrij recent fenomeen zijn en dat je voetgangers op de paden tegenkomt, dat automobilisten bij het rechtsafslaan vaak niet opletten of er fietsers aankomen etc. Het is erg goed te doen maar wel opletten!!!
Heel erg bedankt voor de weersverwachting volgende week. Helaas gaan wij nog een weekje later. In het Noorden hebben we herfstvakantie vanaf 25 oktober. Ik geloof dat het wel steeds een beetje kouder wordt, maar we zijn al lang blij met een beetje zon, hoor. Hier in Nederland is het steeds grijs en regenachtig weer en de temperatuur overdag wordt vanaf dit weekend 10 graden. Tijd om weer de truien te gaan opzoeken! haha
Over die fietshuur betreft: Kan dat ook voor een dagje? Wij hebben al eens een fiets gehuurd in Sevilla, maar die mensen zeiden dat als je slechts een dagje wil fietsen, dat het dan goedkoper is bij een particulier fietsverhuurbedrijf! Maar ja ze wilden natuurlijk ook graag de fiets aan ons verhuren.
Ik zal je volgende week nog een update geven mbt het weer.
Die fiets kan je ook per uur huren. Als je een 7 daags abonnement neemt dan kost je dat 5€. Vervolgens is het eerste half uur gratis. Daarna betaal je voor 1 uur 1€, het 2de en de volgende uren kosten 2€ per uur. Kijk maar op de site daaar staat alle info.
Ik heb geen idee of dit goedkoper of duurder is dan bij een particulier huren, voordeel is in ieder geval dat je een fiets kan pakken wanneer je daar zin in hebt en achterlaten waar je wilt. Er zijn heel veel stallingen verspreidt door Sevilla, ook in de wijken buiten het centrum.
Waarom zou je dat doen als je het weer volgens de officiele gegevens van het spaanse equivalent van het knmi kan krijgen waar de rest zich op baseerd…?
Ik heb prima gelezen, aan het bericht is een link gegeven verwijzend naar jullie site waar o.a. het weerbericht is te vinden… maar dan moet je wel eerst naar jullie site en dat is neem ik aan de bedoeling. Soms wordt dit wel reclame genoemd.
Overigens vind ik jullie pagina over Sevilla nogal rommelig en staan er een aantal foutjes in.