Vanaf 26 april willen een vriendin en ik 6 dagen weg (evt.7, vanaf 25 april). We overwogen een fietsvakantie in Nederland maar vanwege verwachte regen, blazen we dat toch maar af en gaan we op zoek naar zon.
Hebben jullie tips??
We zoeken:
+18 graden of warmer, liefst ook zon
leuke stedentrip of cultuurvakantie (bv. autootje huren en dorpen bezoeken), leuk als er ook strand in de buurt is maar hoeft niet perse
budget ongeveer 500-600 euro p/p voor vliegticket en 5-6 nachten accommodatie (zonder eten, daarvoor is nog wel wat meer geld)
minder dan 8 uren vliegen
Het lijkt helaas ook te gaan regenen in Barcelona, Sevilla, Madrid, Sicilië, Kroatië… Tenerife is te duur qua vliegen…
We kijken nu naar Porto (bewolkt?), Istanbul… Marokko trekt mij niet zo…
Goh ja, is het belangrijk dat er echt geen enkele druppel regen valt? Ik kan mij niet voorstellen dat het in alle steden/gebieden die je noemt continu zal regenen? In Madrid ben ik bv. in februari geweest en daar is nog meer dan genoeg te doen wanneer het regent/vies weer is. (Trouwens een ongelooflijk fantastische stad vond ik, dus als hier en daar een regenbuitje geen ramp is, is het wel aan te raden.)
Maar Istanbul is ook wel een stad waar je je wel 6-7 dagen kan vermaken, laat die dus zeker maar bij de mogelijkheden staan. Wenen vond ik ook een zeer aangename stad, maar daar kwam ik met 4 dagen al wel toe. Dan heb je natuurlijk wel meer tijd om de omgevende dorpen te bezoeken, dus als je dat graag doet kan Wenen ook wel een optie zijn.
Ja als ik honderden euro’s uitgeef voor 6 daagjes mooi-weer vakantie, dan wil ik inderdaad geen wolken en regen…
Maar uiteindelijk lijkt het te gaan meevallen met neerslag in Nederland en wordt het toch plan A: fietsvakantie! Veel goedkoper en dat is ook waar we het meest zin in hadden, beestje sportief, veel in de natuur zijn, en veel goedkoper (geen vliegticket, slapen bij Vrienden op de Fiets en zelf koken). Nu hopen op droog weer… Maar anders plakken we er een dagje sauna in.
Een cultuur-vakantie was echt een noodoplossing, ik ben eigenlijk net terug van 5 weken reizen en cultuur. Nu even een sportieve vakantie zonder must-sees.
Maar dank voor je reactie! Madrid staat nog steeds hoog op de lijst.
Het is dus toch plan A geworden, een rustige fietsvakantie (niet teveel kilometers). 1 dag veel regen gehad, 4 dagen mooi weer, en 1 dag met een korte heftige bui waar we wel midden op de hei in zaten.
dag 1: (regen en wind) Dordrecht - Werkendam - Sleeuwijk (mooi) - Woudrichem (erg mooi!) - Heusden (wow!! schattig en pitoresk! dankzij tips op dit en andere forums)
dag 2: (zon en wolken) Heusden - Kaatsheuvel - Tilburg
dag 3: (zon en wolken) Tilburg (dagje sauna)
dag 4: (wolken, en heftige bui midden op de hei) Tilburg - Kampina hei & bos (supermooi!) - Moergestel - Liempde (heel mooi!) - Sint Oedenrode (nice castle)
dag 5: Koninginnedag! (zon maar koud) Sint Oedenrode - Mariahout - Lieshout (mooi!) - Geeneindse Heide - Helmond (logeren bij een nicht)
dag 6: (zon, fris maar bijna lente-achtig) Helmond - Strabrechtse Heide (mooi!) - Heeze (mooi, heeft een kasteel en lekker terras) - Leenderheide - Eindhoven.