Hallo,
Ik van plan rond half februari een paar dagen naar Sevilla te gaan… Paar vraagjes… Is het weer rond die tijd een beetje ok? Zijn er misschien nog speciale evenementen? En hoeveel dagen vinden jullie ideaal voor deze stad? Alle tips welkom ![]()
Hallo,
Ik van plan rond half februari een paar dagen naar Sevilla te gaan… Paar vraagjes… Is het weer rond die tijd een beetje ok? Zijn er misschien nog speciale evenementen? En hoeveel dagen vinden jullie ideaal voor deze stad? Alle tips welkom ![]()
Hoi,
het weer in Sevilla is rond half Februari nog niet echt geweldig maar met wat geluk krijg je temperaturen rond de 15gr.
In de 2e a 3e week van Febrauri zijn Los Carnavales wat wel heel leuk is en in Februari/Maart wordt tevens het Festival de Musica Antigua gehouden een musicaal evenement met historische instrumenten.
Vorig jaar regende het heel veel rond die tijd hier.
De temp. is op zich geen probleem, als de zon schijnt wordt die 15ºC heel gauw 20ºC.
Als je Sevilla goed wil kennen heb je niet genoeg aan een paar dagen…je kunt de bekende monumenten bezoeken en de Barrio Santa Cruz doen, maar Sevilla is geen stad alleen om te bekijken, Sevilla moet je proeven, ruiken en voelen!
Dank voor jullie reacties! Change of plans. Ik denk er nu over om voor 2 maanden (maart/april) naar Spanje te vertrekken om de taal te leren, waarschijnlijk in Sevilla want daar inmiddels al veel goede verhalen over gehoord. Dan heb ik ook mooi wat tijd om de stad te proeven, ruiken & voelen…
Misschien hebben jullie nog aanbevelingen mbt taalscholen? Ik ga deze site in ieder geval nog even wat beter doorstruinen…:wereld:
Met taalscholen kan ik je niet verder helpen (er zijn er hier heel veel overigens), daar heb ik geen ervaring mee.
Maart /april is een perfecte tijd om in Sevilla te zijn, misschien zelfs nog beter half maart / half mei: dan val je helemaal met je neus in de boter:
Eerst van 17 t/m 24 april de Semana Santa en daarna van 3 t/m 8 mei La Feria de Abril.
Als je naast het leren van spaans, de stad hebt doorgewerkt met dagtemperaturen van 25 a 30 ºC en ook nog deze 2 mega evenementen hebt meegemaakt dan loopje grote kans om voor eeuwig verslaafd te raken…je bent gewaarschuwd :biggrin:
Persoonlijk vond ik het echt veel te druk tijdens Semana Santa en La Feria de Abril, maar het zijn wel typisch Spaanse dingen om mee te maken, dus wel bijzonder. Sevilla is denk ik wel een hele leuke stad om Spaans in te leren. Er is in Sevilla zoveel te zien en te ontdekken en in de regio is ook superveel te doen. Je kunt een weekend naar Cadiz of Granada, een dagje naar Cordoba en nog veel meer mooie plaatsjes leren kennen. Vaak kun je via je talenschool goedkope excursies boeken. Echt een aanrader. Ik heb zelf geen Spaans geleerd in Sevilla, maar in Salamanca, maar mijn talenschool (Mester) heeft ook een school in Sevilla, daar heb ik destijds (2001, oei lang geleden!!) goede verhalen over gehoord. Veel plezier in ieder geval.