Vorig jaar ben ik in Valencia geweest bij een taalschool voor 4 weken. Dat is erg goed bevallen! (Als iemand meer over Valencia wil weten, vraag maar) Nu wil ik dit jaar misschien weer zoiets doen in Sevilla.
Heeft er iemand ervaring met Spaanse taalscholen in Sevilla? Ik overweeg om ongeveer 3 weken naar Sevilla te gaan in augustus. Ik wil graag meer informatie over taalscholen en kan iemand vertellen of het makkelijk is om vanuit de stad op het strand te komen?
Over taalscholen kan ik je geen informatie geven, daar heb ik geen idee van!
Wat ik wel weet is dat je je goed moet bedenken dat het in augustus in Sevilla tegen de 50ºC loopt en soms zelfs nog meer. Daarbij is de luchtvochtigheidsgraad erg laag. Veel mensen kunnen daar absoluut niet tegen! ´s Avonds /´s nachts koelt het af tot “maar” een graad of 35… Als je gaat zorg er dan wel voor dat je een onderkomen met airco hebt.
Het strand ligt voor spaanse begrippen dichtbij. Chipiona in de provincie Cadiz of Matalascañas in Huelva zijn de popularairste badplaatsen. Chipiona ligt op 111 km en Matalascañas op 95 km. Ik weet dat er een busdienst naar Matalascañas gaat. van Chipiona weet ik dit niet maar ik neem aan van wel.
Sevilla is verder een fantastische stad, alleen ik zou persoonlijk niet in augustus gaan…en ik woon er!!
Ik ken de meeste taalscholen in Sevilla. Er springt er één echt uit: www.babylon-idiomas.com.
Daar zul je echt aan je trekken komen. Goed en gedegen onderwijs en daarnaast goede ontspanning. Het is er warm/heet, dat zeker. Maar je zit redelijk snel aan het strand.
De scholen van Babylon worden geleid door een Nederlander, Steven Muller. [EMAIL=“steven@babylon-idiomas.com”]steven@babylon-idiomas.com.
Mail hem maar als je specifieke vragen hebt, en doe hem de groeten van mij. Daar zul je niet op achteruit gaan …
Succes met de keuze,.
Al dan niet toevallig heb ik afgelopen maand in Sevilla en cursus Spaans gevolgd in Sevilla voor 2 weken. Ik heb dit bij Babylon Idiomas gedaan.
Pluspunten:
-Sevilla :zon02:Toen ik wegging begin mei was het tegen de 40 graden in de zon. Maar verder erg toffe stad!!
-Babylon:Ik heb in 2 weken erg veel geleerd en heb mijn kennis van de Spaanse taal zeker verbeterd.
Enige ‘mindere’ punten:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar toen ik er zat vond ik de mensen wel wat aan de oude kant (gemiddeld rond de 35/40 jaar denk ik). Ik heb geen idee hoe dat in augustus is trouwens.
Er werden naar mijn idee te weinig/geen activiteiten vanuit de school georganiseerd. Iedereen is toch een beetje op zichzelf aangewezen. De cultuurles is aardig maar niet veel meer dan dat. Happy miercoles is wel leuk maar slechts éénavond per week.
Toen ik daar zat waren er erg veel Franstaligen die onderling ook Frans gingen praten :tear: Dat is uiteraard iets waar Babylon niets aan kan doen, maar wel vervelend. Nederlanders zaten er niet toen ik daar zat (mocht je dat willen).
School is niet heel erg groot. Ik schat rond de 15 mensen per week gmiddeld in mijn twee weken.
Nu de vraag:kan ik je Babylon aanraden? Hmmm lastig. Ikzelf zou denk ik bij een volgende keer in Sevilla een andere school kiezen. Kan het niet precies uitleggen, het is een soort van gevoel. Tenzij je uiteraard mijn mindere punten positief vind voor jezelf
Onze klanten zijn zeer positief over CLIC. Deze school heeft trouwens een partnerschool aan de kust bij Cadiz (in Vejer).
Deze scholen zijn denk ik iets meer voor ‘jongeren’ (jonger dan 25 jr). De school in Vejer lijkt me in augustus wel erg aantrekkelijk en de school in Sevilla biedt leuke huisvesting en organiseert veel!!
Het is altijd een probleem als een taalschool voorrang geeft aan het leren van de taal !!!
Daarom gaan de meesten toch naar een taalschool.
Als je andere dingen minstens even belangrijk vindt of nog belangrijker, dan zijn er inderdaad scholen waar er wellicht minder hard aan getrokken wordt.
Daarom, zeker voor Sevilla, als je echt serieus met Spaans aan de slag wil, blijf ik toch Babylon adviseren. Anders, kies uit de rest, zou ik zeggen.
Ik ga a.s 18 juli voor 4 weken op talencursus met Enforex ik heb er zin vorig jaar ook al 9 maanden naar Barca geweest en dat was ook goed bevallen !!! >>>
Ik heb een cursus bij CLICK gevolgd en vond het een erg goed niveau!
Ik kan deze school dan ook zeker aanraden. Ook de appartementen waren goed, deze kon je via de school regelen.
Het strand is trouwens niet echt makkelijk te bereiken vind ik. Waarom ga je trouwens in augustus? Is dat noodzakelijk? Het is er dan namelijk erg heet. September of oktober zou ik dan eerder aanraden.
Ik ben ook naar Clic geweest erg leuke school en ontzettend aardige leraren!
Ook de twee mannen die de excursies organiseren zijn erg aardig. Ik had les van 9 tot 1 voor 6 weken. Ik ben begonnen als beginner en dat was er goed te doen en goed te volgen. De school is niet te groot, ze hebben computers en een bibliotheek waar je gebruik van mag maken. (ook kan je je laptop meenemen voor gratis internet) Daarnaast een mooi terras waar je kan zitten/leren. De mensen die er werkte zijn allemaal heel hulpvaardig. Ik was bv niet tevreden met het appartement waar ik zat (door de mensen) en kon gemakkelijk ruilen. Ze organiseren ook hele interessante excursies, zoals reis naar Marokko/granada of een dag naar Cordoba, ronda, carmona etc. Op school organiseren ze filmmidagen/salsa lessen en kook lessen. Daarnaast natuurlijk ook uitstapjes naar tapasbars/musea etc.
Loes, Mester Sevilla is een prima talenschool. De docenten zijn rond de dertig. De cursisten gemiddeld begin twintig. De huisvesting is ook goed over het algemeen. Met de bus ben je in ongeveer een uur op het strand van Matalascañas. Maar ga vooral voor Sevilla zelf erheen. Heerlijke stad! zeker om na te zomeren in de herfst…