Talencursus Sevilla?

Hallo allemaal,

ik wil graag volgend jaar zomer naar Sevilla om daar spaans te gaan leren. Is er iemand die dit ook in Sevilla heeft gedaan? Zo ja, wanneer? Hoelang? Met welke organisatie?Waarom Sevilla? En natuurlijk: hoe vond je het?

Alvast bedankt!

Groetjes Dominique

Ik heb onder andere in Sevilla Spaans geleerd, via de organisatie don Quijote. Ik heb mijn cursus verspreid over verschillende steden in Spanje, omdat ik niet kon kiezen. Sevilla was een prachtige stad en erg gezellig. ik ben twee weken in Sevilla geweest, maar ik had er best langer willen blijven. Ik was ook erg tevreden over de organisatie, ik heb zeker veel geleerd en het was allemaal perfect geregeld. als je meer over don Quijote wilt weten, dan is dit hun website:

http://www.donquijote.org/ext/fnt/xoeeijwu.asp

veel succes met het maken van je keuze! B)

WAAROM SEVILLA???

Omdat het de meest swingende stad van Spanje is, natuurlijk!!

Mocht je de stad zelf te druk en te heet vinden, kun je ook in een authentiek dorp in de buurt terecht, in Cazalla de la Sierra. Hier kun je niet alleen cursussen Spaans doen, maar ook flamenco, koken op z’n Andaluz, schilderen en keramiek. Kijk voor meer info op http://www.turismoruralhidalgo.com.

En om mensen te ontmoeten die in Sevilla wonen, werken en/of studeren moet je een bezoekje brengen aan mijn site “Wonen in Andalucía”, die je vindt op http://geo.ya.com/cazallasierra.

Succes met je plannen!

Groeten uit de provincie Sevilla,
Linda

Hallo, afgelopen zomer heb ik een 2 weken durende taalcursus gedaan bij de school Lenguaviva. Ik had deze school op internet gevonden en ik ben er heel erg positief over.

Het is geen grote school (zo’n 50 studenten toe ik er was in aug.), maar dat maakte het juist erg gezellig doordat je zowat iedereen kent. Ik betaalde voor 2 weken 430 euro incl huisvesting.

Je moet maar even op de website kijken (is ook in het Ned.), daar vind je een hoop informatie. http://www.lenguaviva.es

En als je vragen hebt mail me maar,

arno_vries_de@hotmail.com

Hoi, ik heb de afgelopen drie maanden bij lenguaviva mijn cursus genoten en ik moet zeggen, ik ben er erg tevreden over. Idd kleine school, maar dat maakt het contact tussen de studenten en leraren wat prettiger…

Ik heb daar ook met studenten van andere scholen gesproken en die waren allemaal minder tevreden (zoals ik het kon interpreteren) dan de studenten op Lenguaviva.

Als je de kans hebt, dan moet je zeker je talencursus in sevilla doen, fantastische stad en vrij goedkoop… (ook het normale leven is er zeer goedkoop)

Ola people

Ik ben zelf ook al een behoorlijke tijd bezig om een geschikte, lees: gezellige en natuurlijk leerzame cursus plaats te vinden in Spanje zelf. De plaats Sevilla kom ik dan ook erg vaak tegen op diverse spanje Forums. Ik ken zelf geen mensen die eerder al eens zo’n spaanse cursus hebben gevolgd, wat ik me dan ook afvraag is op wat voor niveau zit je ongeveer na afloop van zo’n cursus. Ik snap natuurlijk wel dat dit per individu verschillend is, maar moet ik denken aan zoiets van: net je eten kunnen bestellen en vertellen wie je bent en wat je doet. Of kun je je na afloop behoorlijk redden in het Spaans ?

Mijn plan is ook om voor erg lange tijd, misschien wel definitief naar Spanje te vertrekken. Ben er wel van overtuigd dat je dit niet als slecht Spaans sprekende toerist moet gaan proberen. Het lijkt me ook erg van belang bij het zoeken van een beetje leuke baan.

Wie o wie heeft hier een redelijk antwoord op ? ik hoor hem graag !
Alvast bedankt weer en iedereen met reis plannen : Have Fun !!!

groeten Paul (26 te Eindhoven)
e-mail buiten dit forum om : p.colnot@chello.nl

C.L.I.C Sevilla is een hoog aangeschreven school in Sevilla met veel verschillende cursussen en accommodaties, zeer professioneel en een leuk aktiviteitenprogramma.

Is in Nederland via Lexton te boeken voor zover ik weet…

Hoi Dominique,

Ik heb vorig jaar 8 maanden in Sevilla gewoond en spaans geleerd via Don Quijote en vond het echt super! Sevilla is echt een geweldige stad: gezellige mensen en natuurlijk lekker weer. Ook over de organisatie Don Quijote was ik heel tevreden. Ik zou zo weer terug gaan!

veel succes met je keuze!

Sevilla is geweldig!!! Daar zou ik wel willen gaan wonen, uiteindelijk, als ik uitgereisd ben enzo. :wink:

Spaans in Sevilla is een perfecte combi! Het is ook zeker raadzaam om in een gastgezin te gaan slapen, dan moet je de taal echt spreken!

Ik heb in Sevilla Spaans gedaan bij C.L.I.C. (wat hansv ook zei). Dat had ik via Tricolore/Bicolor (http://www.bicolor.nl/) geboekt. Super leuke school in het centrum van Sevilla. Het is een niet te grote school met hele leuke professoren waar ook veel buitenschoolse activiteiten georganiseerd worden. Zeker een aanrader!

In Peru ben ik bij Don Quijote geweest, was ook erg goed, maar daar heb ik geen ervaring mee in Spanje.

Liefs,
Caroline

Wat vond je van het accent in Seville? Hoor dat het veel laatiger is, en ga je zelf niet ook niet ‘abn’ spaans praten om het maar even zo te zeggen?