Welke wijk in Sevilla

Over twee weken gaan we een lang weekend naar Sevilla.

Ik heb een vraag over in welke buurt wij ons hotel moeten nemen.

Ik twijfel tussen de omgeving rondom de kathedraal en het plein rondom ‘Alameda de Hercules’.
(2 km van elkaar)

Wie kent Sevilla goed en zou mij van advies kunnen voorzien? We willen graag centraal slapen, maar zijn ‘bang’ voor het ‘te’ toeristische van de kathedraal buurt. Is dat terecht?

El barrio Santa Cruz (de joodse wijk) is inderdaad erg toeristisch, maar voor een lang weekend zeker de moeite waard om te verblijven. Het grote voordeel van Sevilla is dat alles goed beloopbaar is en dus maakt het kwa afstanden niet veel uit waar je hotel is. Wel is het erg leuk om ´s avonds in de buurt van de kathedraal te zijn en er je hotel te hebben. Iets dieper in de barrio Santa Cruz is het minder toeristisch en ook daar zijn goede hotels. Las casas de la judería is een goed voorbeeld (overigens niet het goedkoopste): http://lascasasdelajuderia.seville.spain.mymotels.com/

Suerte

Ik verbleef 9 dagen bij Alameda del Hércules (7 dagen aan begin van mijn vakantie, 2 dagen aan het eind) en vond dat een geweldig leuk gebied. Volop Sevillanen en Spaanse vakantiegangers, en enkele buitenlandse toeristen die daar genieten van de vele restaurants en tapasbars (ook in de straatjes die van dat plein af lopen), gay bars, discotheken, en gewoon op het plein gezellig hangen, van jong tot oud en allemaal erg gemoedelijk.

Het gedeelte bij het Alcazar vond ik erg toeristisch. De restaurants zijn daar ook twee keer zo duur. Ook daar zijn wel veel leuke bars hoor, die erg druk zijn na 11 uur 's avonds (ook doordeweeks).

Op mijn blog vind je tips voor Sevilla. http://blog.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/8/tpod.html (zie inleiding, en eerste blog entry)

Het is allemaal goed te belopen en ook superveilig. Ik heb vaak genoeg als vrouw alleen in het donker gelopen en voelde me daar veel veiliger dan in Amsterdam of Rotterdam in het donker.

¡Buen viaje!

Heb even je blog bekeken. Mooie (en bekende) foto´s!
Vooral de eerste, Sevilla from the sky, vind ik grappig: volgens mij is dit Urbanización Tarazona, daar komen alle vliegtuigen overvliegen (als de wind goed staat). Mijn urbanisatie kun je op de achtergrond zien liggen. ¡Has sacado practicamente una foto de mi casa!

En je hebt niet eens even gezwaaid? :wink:

@galois… ook handig voor Hollandse magen die om 18u trek krijgen: op de Alameda del Hércules is een tapastent die de hele middag en avond open is, Las Columnas. Veel andere restaurants zijn tussen 17 en 21u dicht!

Volgende keer even waarschuwen dan zet ik de “koffie” klaar!

1 like