Ik vraag me af of hier eigenlijk wel mensen zijn die serieus een reisgenoot zoeken… Sinds mijn toppic krijg ik verschillende reacties, maar verder hoor je nooit meer wat van ze…
Toevallig heb ik 1 persoon ontmoet… Alleen we verschillen te veel met wat we willen…
Hoi Lawrence.
Ik lees je opmerking op deze site.
Het is inderdaad zo dat veel mensen de oproepen
lezen maar zelden krijg je antwoord.
Ik merk het zelf ook en ik denk dat het komt omdat
velen wel de oproepen lezen maar eigenlijk helemaal geen
interesse hebben om met vreemden op vakantie te gaan.
Zelfs niet in groepsverband.
Ik heb al vaak een oproep geplaatst voor de inter-rail vakantie voor deze zomer maar er is niemand die mee wilt blijkbaar.
Nou ik bedoel eigenlijk, dat mensen een paar keer terug reageren, en daarna niks meer laten horen of een of andere smoes, via pm krijg ik ook reacties van mensen die dit ook hebben…Als ze niet met vreemde weg willen moeten ze niet reageren…Voor een aantal jaren heb ik genoeg mensen leren kennen die ook alleen waren en weg wouden… En van mijn reacties is dat tot 4 keer een positieve vakantie geweest… Loney planet doet al heel veel meer dan ik hier tot nu toe vind… Ik plaats juist een bericht om dat het door andere dingen niet mogelijk is om met vrienden dit jaar weg te kunnen gaan, en mischien dat andere mensen het leuk vinden die ook alleen zijn om toch een leuke vakantie te hebben… Zo niet ga ik lekker alleen! Ik ben spontaan en maak altijd nieuwe contackten in het buitenland… Waardoor je soms een leuk clubje kan krijgen om evt. de volgende dag samen iets te ondernemen… Even over je inter-rail oproep… Ik ben meer van het vliegen en/of evt. met een bus/train een andere stad te bezoeken… Ik had wel je website bezocht en je vorige week een PM gestuurd, maar dat is niks voor mij ![]()
Hoi Lauwrence,
Ja, ik wel serieus, hoor!
Het valt mij ook op, dat als ik hier weer 's een oproepje heb geplaatst, ik veel mails van vreemde (engels schrijvende) dames (?) in mijn postvak krijg. Gaat over hoe leuk ze zijn en hoe leuk ze mij vinden. Geen woord over vakantie, haha. Ondertussen wel irritant.
Verder reageren er, in mijn geval, vaak mannen die er meer achter zoeken dan alleen een vakantie, waarin je samen lol, ontbijt, gezelligheid, iets onderneemt en wat aanspraak hebt, als dat zo uitkomt.
Heb zelf inmiddels 6 reacties op mijn oproep voor Turkije, medio mei, gehad, maar daar is er inmiddels eentje afgevallen. Hij stelde dat hij niet mee wilde met mij “orgie-vriendjes”, haha!
Staat toch duidelijk in mijn oproep dat een groepsreis ook tot de mogelijkheden behoort.
Denk wel dat er (min.) 1 á 2 meegaan. En net wat je zegt… Meegenomen als het lukt, maar als het nix wordt, gewoon lekker in je eentje naar groot hotel gaan en dan komt de rest ook wel vanzelf!!
Njoy your holidays to the max!
Groetjes, N.
Ik hoop dat het lukt !! :zon02:
he Lawrence,
goed dat je dit even aankaart,
ik ben nieuw op dit forum en ik heb nu op 4 mensen gereageerd die een reisgenoot zochten, 2 daarvan heb ik gewoon normaal mee gecorrespondeerd, 1 laat niks van zich horen en vandaag de laatste was helemaal apart, moet je voor de gein ff naar mijn profiel gaan en in de statistieken kan je dan dat gesprekje ff lezen, beetje apart en een tikkeltje onbeleefd,
ik red me eigen ook prima zelf, maar als je dan hier op dit forum mensen ziet die toevallig dezelfde kant op gaan lijkt het me ook leuk om een stukkie samen op te trekken als het klikt, maar goed, ik wou ff zeggen dat ik ook de intentie van sommige forum leden niet begrijp,
groetjes Ricky
Hey Rick,
Ja jammer idd, Mischien lukt het met de anderen wel, of mischien via lonely planet? Ik zag trouwens dat je richting china gaat… Ik ben vorig jaar geweest 32 dgn… China + Tibet. Erg indrukkwekkend allemaal… Ik wens je een fijne reis :chin:
he,
thanks voor de tip, en in China ga ik rondtrekken met mijn broertje en 2 maten, dat vond ik wel belangrijk, vanwege de taalbarrière en cultuurverschil, ben ik niet de enige die wat raars op zijn bord krijgt, de andere landen die ik ga aandoen lopen zoveel backpackers rond, dat komt wel goed,
had je trouwens nog last gehad van hoogte ziekte in tibet, ik ben ook van plan om daar heen te gaan
Hey, ja zeker…Ik had hoofdpijn en sliep onrustig… ( Evt. kan je je ook misselijk voelen, is pp anders ) De volgende morgen voelde ik me vrij normaal. Je moet er even aan wennen. Wij zijn met hardsleeper- trein er heen gereisd. Betaalbaar en je ziet nog wat van de omgeving ![]()
Over de taal, de meesten kunnen vrij goed engels… In de dorpen ect word het wel anders ![]()
Maar wij hadden meerendeels een vertaler mee.
ja, ik zat er ook aan te denken om met de trein te gaan, van Chengdu, ik neem ook al de trans Mongolië express, dus ik heb er wel wat mee,
dat van de hoogte ziekte laat ik maar op me af komen, niet dat ik een andere keus heb, en als het heel erg word dan zal ik wel wat pilletjes halen, misschien dat ik ze voor de zekerheid van te voren wel meeneem, ik heb wel een paar goeie zeebenen, hoop dat dat een beetje in mijn voordeel werkt
Hoi
Is niet helemaal waar wat je zegt. Ik ben nu twee keer weg geweest met total strangers en het is heel erg meegevallen.
Kijkzelf maar
http://addicted2africa.wordpress.com/blog-kenya-2011/
SUCCES !!!
.
.
@ Mwende,
ik snap je bericht niet helemaal
Niet iedereen hoeft er persee last van te krijgen, wij waren met 4 personen en 3 hadden last… Ja wij zijn met de trein van Chengdu naar Lhasa gegaan… Duurt 2 nachten. Wij waren toen gewoon gaan vliegen… AMS naar Peking…Ook binnenlands op 2 na met de nachttrein… Als je nog vragen hebt of info wilt, pm even, anders gaan we offopic ![]()
DE VRAAG WAS
Ik vraag me af of hier eigenlijk wel mensen zijn die serieus een reisgenoot zoeken…
Wat snap je niet ? Ik zocht, anderen zochten en we vonden elkaar en zijn effectief op rteis geweest.
Dus JA er zijn ook serieuze mensen die zoeken en vinden.
:vak02:
´het is heel erg meegevallen´ begreep ik verkeerd, jij bedoelde dat de zoektocht was meegevallen en ik las het alsof het niet leuk kan zijn met ´total strangers´
Ik wil er nog even aan toevoegen dat ik in 2009 een gezellige reisgenoot heb gevonden om 3 weken mee door Jamaica te trekken. Uit “voorzorg”, tussen de 3 geboekte acco’s, paar dagen nix geboekt, maar alles liep geweldig en we zijn constant bij elkaar gebleven. Met de “Free 2 move” instelling, uiteraard. Alles valt of staat, m.i. met goede voorbereiding en afspraken maken, waar nodig!!
Ik heb hier ook al een keer een leuke reisgenoot gevonden. Bijna 5 weken door Europa getrokken en het was heel geslaagd.
Vreemde berichten die er niet toe doen kun je rapporteren! Bij elk prive-bericht zie je rechtsbovenaan een belletje
http://stijl.wereldwijzer.nl/images/buttons/report.gif
. Klik erop en je kunt het bericht rapporteren. Wij kunnen dan gepaste actie ondernemen!
Ik had het over mails in mijn eigen privé brievenbus, niet hier. Maar dank voor reactie! Good to know!
Ik ben een heel gezellige man, zeil eens met me mee, ik zwerf met een 15 m zeiljacht rond in de Middellandse zee. Ja , je kunt natuurlijk pech hebben dat je minder sociale mensen aan boord tegenkomt maar ik zeil alleen met kleine groepjes (liefst niet meer dan man/vrouw of 4). Je kunt overal opstappen, ik zorg dat ik in de buurt ben van vliegvelden waar goedkope maatschappijen op vliegen. Je betaalt alleen een bijdrage in de kosten. Kijk maar eens op
Mijn site: www.adventuresailing.nl