September 2013: Ethiopië!

Dag allen,

Mijn naam is Martine en ik ben nieuw op dit forum. Normaliter gaan wij nogal ongeorganiseerd op vakantie, dat wil zeggen met een vliegticket en een lonely planet. Dit jaar is het plan om in september naar Noord Ethiopië te gaan voor ongeveer drie weken. Nu hebben wij gehoord dat het beter/veiliger is om in dit land van te voren een gids & auto te huren. We zijn erg benieuwd naar ervaringen van anderen, daarom onze aanmelding op dit forum!

Hartelijke groet,
Martine

Beste Martine,

De zogenaamde “Historische Route” (Addis-Bahir Dar-Gondar-Semien Mountains-Axum-Mekele-Lalibela-Dessie-Addis) is prima en veilig te doen met openbaar vervoer. Je kunt hierbij gebruik maken van de gewone bussen of de wat luxere “Selam bus” (Addis-Bahir Dar en Mekele-Addis) waar een toilet aan boord is en je een maaltijd geserveerd krijgt. Een ticket Addis-Bahir Dar met Selam bus is rond 20 Euro en je rijd in 1 dag. Wil je bijv. nog de Danakil in, dan moet je wel een landcruiser en gids huren. Dit kun je doen in Mekele bij een tour operator (Adhadu tour tegenover Axum hotel staat goed bekend). Als je je email adres schrijft, kan ik je een uitgebreider document toesturen met up to date info over openbaar vervoer. Mocht je toch liever een landcruiser met engels sprekende chauffeur huren, dan kan dit via onze reis organisatie.
Met vriendelijke groeten,

Saskia Hagos
Yared Tour&Travel
tel. 0251 753517 / 06 29077106
www.yaredtour.com